[Linux] Boot Sorunu

From: Oğuz Eren (ogzeren@gmail.com)
Date: Wed 23 Feb 2005 - 08:56:46 EET

Selam,

Nasil oldu bilmiyorum ama SuSE 9.2 boot etmemeye basladi. Verdigi hata su :
cannot execute "/etc/init.d/boot"
cannot execute "/etc/init.d/rc"

Su ana dek neler yaptigimi da anlatayim :
1. Rescue ile login olup /dev/hda2 uzerinde fsck.reiserfs calistirdim,
hatalar buldu. --rebuild-tree parametresi ile calistirinca bu hatalari
duzeltti. Ancak yine boot etmedi.
2. SuSE disc'i ile boot edip Repair System uygulamasina girdim. Burada
automatic repair islemi boot manager adiminda hata verdi, tekrar
kurmaya calisti kuramadi.
3. Yine Repair System'in partition manager kismina girdigimde
partitionlarimi gordum, ancak hicbirinin Mount kismi gozukmedi. Reread
partition table deyince swap ve windoze partitionlarinin mount point
paramtresi gozuktu, ancak /dev/hda2'nin mount point'i / olmasi
gerekirken bos gozukuyor. Edit deyince mount point sahasi disabled
geldigi icin degistiremedim de.
4. Rescue ile login olup fstab'in duzgun oldugunu teyit ettim. fdisk
ile buradan partitionlara baktigimda /dev/hda2'nin bootable flag'inin
olmadigini gordum, ve /dev/hda2'ye bootable isareti verdim.

Hicbiri sonuc vermedi. Benden bu kadar.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkur.