Re: [Linux] linux ve sorunları

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Sun 13 Feb 2005 - 12:35:21 EET

Merhaba...

Simdi bir noktadan bahsedelim, sonra da uzayacaksa bu sohbeti
ait oldugu yere, sohbet listesine tasiyalim...

Dagitimlar ile linuxu bir tutmamak gerek. Oyle dagitimlar var ki
elinizi surmeden herseyi yapiyor. Web Sunucu ol diyorsunuz
arkada herseyi kuruyor. Guncelle diyorsunuz gidiyor paket
yoneticisi gereken paketleri indiriyor kuruyor vs...

Oyle dagitimlar var ki, tas gibi bir altyapisi var. Ama bir program
eklemek icin gereken bagimliliklari, eklentileri, vs kendiniz
indirip kurmak zorundasiniz.

Ikisinin de seveni, kullanani ayri. Siz herhalde ikinci turden bir
dagitima cattiniz. Zira Mandrake 9 ve Fedora ile baslayan seri
son kullaniciya iyi kotu paket yonetimi konusunda tikla-becer
ya da tikla-cokert seviyesinde kolaylik sagliyor.

Bunun yaninda slackware gibi dagitimlar klavye basina gecenin
ne yaptigini bildigini varsayiyor ve fazla ukalalik etmiyor, paket
kurun, paket kaldirin, kendiniz derleyin, vs konusunda fazlasiyla
esnek alternatifler sunuyor. Bu kapsamda ne yaptigini fazla
bilmeyen bir kullanici bu tip dagitimlarda ortaligi karistirabiliyor
ya da hicbir sey yapamayabiliyor :)

Netice olarak, XP ile bana sunulan tek tip isletim sistemi ve
hafizada bir kc MB tutan Theme Manager ile gorunumu
degistirebilmekle sinirlandirilan cesitlilik, farkli dagitimlarda
tamamen farkli, hatta birbirine hic benzemez sekilde sunulmakta.

Bu sartlar altinda sizin gibi kullanicilarin yapmasi gereken,
biraz okumak, biraz etrafina sormak, sonra da ucundan
tadina bakmak (Bknz: Pardus LiveCD) damak tadiniza
uyarsa ve ten uyumunu da saglarsaniz diskinizde bir
"partition" ayirmak ve mutlu olmak :)

Saygilar.
Umut Demirhan

Not: Thread tasimak icin cross-post yapmak mantikli midir?
Baska yolu var midir :) Yoksa bu is Sayin Gunduz'un gorevi
midir, merak ettim :)