[Linux] Ag yazicisi

From: mustafaogun (mustafaogun@gmx.net)
Date: Thu 10 Feb 2005 - 12:20:57 EET

merhaba;

linux uzerinde duzgun calisan yazicimi samba ile windows makinalara
paylastirmak istiyorum.

smb.conf icine sunlari ekledim :

[global]
.
.
  security = share
.
.
  printing = cups
  load printers = yes (bunun gerekli oldugundan bile emin degilim)
.
.
  guest account = guest (bunu sanirim "uydurdum")

[printers]
   comment = HP-Deskjet
   path = /var/spool/samba
   browsable = no
   printable = yes
   guest ok = yes
   Public = yes

----

bu haliyle , windows makinalar linux printerimi gorebiliyor (hp 3325) ancak bir belge yazdirmak istedigimde cikan print dialog penceresinde printerin status kisminda "acc. denied, unable to connect" yaziyor.

yine de belge gonderdigimde,

samba loglarinda ; Unable to print file to HPdeskjet3325 - client-error-document-format-not-supported diyor,

cups'in loglarinda da "unsupported format" diyor. tam olarak soyle :

print_job: Unsupported format 'application/octet-stream'! Hint: Do you have the raw file printing rules enabled?

ipucu da vermis, ama ne demek istedigini bilmiyorum. bu arada aslinda gonderdigim dosya basit bir txt dosyasiydi.

sorularim sunlar;

user level kullanmiyorum sambayi, bu yuzden sanirim printer kullanacaklara ozel bir kisi olusturmama gerek yok, onune gelen yazdirabilsin istiyorum, bu yuzden guest ok dedim, baska ne yapmaliyim?

bu guest de bir user midir aslinda? ve bunu da userlar arasina eklemem mi gerekiyor? eger eklemem gerekiyorsa hangi gruplara dahil etmeliyim?

tesekkur ederim

-- MustafaOgun Istanbul,Tr