RE: [Linux] sunucuda olmayan eposta adreslerine mesajatılarak mesajın geri dönmesiylespam yapılıyor

From: Taner Ayaz (taner.ayaz@kuzuairlines.com)
Date: Thu 15 Dec 2005 - 13:14:33 EET

Bir faydası olur mu bilmem ama bende yaşadığım benzer problemleri özetlemek
istedim.

Biz Gelecek Linux'un EASM çözümünü kullanıyoruz. Linux üzerinde Courier mail
server koşuyor ve bir web arayüzü ile mail sunucusunu idare ediyorsunuz.
Linuxa yabancı kimseler için uygun bir çözüm gibi görünüyor ama şimdiki
aklım olsa Q-Mail ya da Postfix kurardım. Bunları da webden idare edebilen
araçlar var. Webmin gibi.

Mail server Linux üzerinde çalışmasına rağmen aşağıda anlatılan sorunları
biz de yaşıyoruz. Spam durumu had safhada.

Bunun için bir araştırma yaptım. Şu anda Brightmail adlı bir yazılım
üzerinde duruyorum. Henüz kesin karar vermiş değilim.