RE: [Linux] Gelecek Linux Paket Seçimi

From: akyil45 (akyil45@gmail.com)
Date: Wed 14 Dec 2005 - 08:21:58 EET

Öncelikle "herneyse" derken anladığınız şeyi söylemek istememiştim ama
yanlış anlaşıldı.şu an gelecek linux yüklü bilgisayarımda ama bu pardus ta
olabilir herhangi başka dünya çapında olmayan bir projede
olabilir."Herneyse" :-)

Gelecek Linux 3.1 Fedora 1.0 a karşılık gelir demişsiniz. Bu tür
eşleştirmeleri yapabileceğim bir kaynak var mı? Örneğin ben GL2.0
kullanıyorum. Nedir karşılığı.

Birde aklıma gelmişken, geçen gün amsn nin son sürümünü indirdim, gerçekten
hazırlayan çok iyi hazırlamış, windows benzeri bir kurulum arayüzü var.
Programı kurup çalıştırıyorsunuz. Hiçbir sorun çıkarmadı.aynı şekilde güzel
bir resim işleme programı vardı kurulumu sorunsuz. İki tık ile kuruluyordu.

Ama rpm veya source kodlarından kurarken genelde library eksikleri veya
uyuşmazlıklarından dolayı bir süre sonra vazgeçmek durumunda kalıyorum ve
beni en çok yoran konu bu oluyor. Ama zor olan rpm veya source kod derlemek
değil. Hiç problem değil. Ama sonunda başarabilirsek. :-)

Örneğin

Mesela yeni bir program kurmak istiyorum sisteme. Daha başlamadan veya
çalıştırmak isterken "Xxxx2.3v.so" library'si olması gerekiyor, sizde
"xxxx2.2v.so" var diyor. 2.3 ü zar zor buluyoum. Bunu yüklerken bıdıbıdı
programı 2.2 kullanıyor 2.3 yüklerseniz çalışmaz diyor. Hay güzel Allahım.
İkisinden birinden feregat etmemi istiyor. Bunu gerçekten yaşadım ve sonunda
pes ettim. (bu olay birkaç senelik bir olay, yeni değil.paket isimlerini hiç
hatırlamıyorum.)

Problem gerçekten nerde bilmiyorum ama bir problem var gibi. En azından
basit kullanıcı programlarının böyle zor kurulum sorunları yaşatmaması
gerekiyor. Tamam üst seviye kullanıcı için sorun değil, zaten istediği o,
alacak, kurcalayacak, öğrenecek, onun için işin güzel yanları bunlar. Ama
son kullanıcı öyle değilki. Alıp basit bir program kurmak için adam nerden
bilecek library mibrary. :-). Neyse daha fazla uzatmayayım.

(maalesef işim gereği henüz çok aktif bir kullanıcısı değilim linux un. Bu
yüzden yanlış izlenim bırakmak istemem.)

Kolay gelsin

Mehmet

  _____