Re: [Linux] usb flashdisk sorunu

From: s y (yurekli_sitki@yahoo.com)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 21:03:32 EEST

Tekrar merhaba,

Açıkcası size maili attıktan sonra ben de düşündüm
durumu. Ancak windows'ta çalışmakta olduğum için
bakamadım. Dahası bende fedora yüklü. Onun için
slackware de aşağıda yazdıklarım ne şekildedir
bilemiyorum.

Aslında, bir bilgisayarda genelde birden fazla USB
çıkışı ve/veya tek çıkışa bağlanabilecek bir hub ile
çıkış sayısını artırma opsiyonu her zaman var.

Eğer, USB flash'ı başka bir aygıtın kullandığı bir
çıkışa, o aygıtı çıkartıp takarsam yeni bir device
oluşturulup fstab a ekleniyor. Ben flash'ın bağlı
olduğu girişi değiştirdiğimde, eğer o giriş startup da
boş ise, linux bunu yakalayıp kendisi mount ediyor.

Ancak, eğer o girişe herhangi bir başka aygıt bağlı
ise ve ben bunu çıkartıp flash'ı takarsam, linux
flash'ı yakalayamıyor.

Ben de sizinkine benzer bir soru sordum, listeye
gönderdiğiniz mail üzerine de biraz karıştırdım ve
şunun farkına vardım.

Ben flash'ı her taktığımda /dev dizininde yeni bir sb*
ucu oluşturuyor. Hepsini fstab'a yazıyor.

Ayrıca flash'ı taktıktan sonra /dev dizinini
filtreleyip listelediğimde:

ls -al /dev/sd*

her seferinde farklı bir device buluyorum, ancak tek
bir device buluyorum.

Kimi zaman bu device ı elle mount etmezsem flash'a
ulaşamıyorum.

mount -t vfat /dev/sde /usb

ve dahası, bundan sonra flash'ı çıkartıp farklı bir
uca takarsam, linux flash'ı algılayamıyor ta ki ben
daha önce mount ettiğim ucu umount la boşaltmazsam:

umount /usb

ne zamanki umount ediyorum o zaman flash taktığım yeni
uçta tanınabiliyor, tabii eğer daha önce o uçta
tanınmışsa :)

Detayı konusunda çok yardımcı olamadığım için kusura
bakmayın. Ancak ben bendeki sorunu bu şekilde
çözüyorum. Eminim listede (bunda veya diğer
listelerde, özellikle donanım listelerinde çok daha
tatmin edici cevaplar bulabilirsiniz)

Size kendi tecrübelerime dayanarak şunları tavsiye
edebilirim:

- Flash'lar için aynı ucu kullanıyorsanız /dev/ i
kontrol edip sorun çıktığında elle mount ve umount
edebilirsiniz

- Flash'lar ı ayrı uçlarda kullanabilir ve (büyük
ihtimal bir defaya mahsus olmak üzere boot sırasında
takarak başta tanıttıktan sonra) sorunsuz
çalışabilirsiniz. Bu durumda da aynı anda iki flash'ı
birden aynı olasılığını yakalarsınız.

Umarım yardımcı olur,

Sevgiler,

Sıtkı Yürekli