Re: [Linux] 2GB Ram'e Swap alan gerekir mi?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 17:35:07 EEST

Selamlar..

> swap olusturmamanin iyi bir cozum olacagini dusunmuyorum. Tabi masaustu
> bir makina kullaniyor
> ve makinanizin cakilmasi sizin icin bir sorun yaratmiyorsa hocam.
> anakartlarda 4xRam slotu bulunuyor ve 512mb ram ile 1gb ram arasi
> fiyat farki inanilmaz boyutlarda

Ne kadar inanılmaz boyutta?

BU bir GB kaydın herbiri 1 kb olsa bir milyon kayıt eder. Bir milyon
kayıt sahibi olan bir işni potansiyeli gerçekten büyük rakamlara ulaşır.
Oradaki 500 Dolarlık rakam önemsiz olur. Ama 1 Milyon kaydı mesai
saatine bölerseniz, okuma yazma için harcana elektrik, mesai filan
derken size yılda 2000 $ ek masraf bile çıkarıverir.

Benim makinem 1GB. Henüz hiç RAM yetmezliği ilgili bir sorun yaşamadım.
Evde 256 MB var. Oda henüz SWAP ihtiyacı göstermedi.

Aslolan şu. Eğer 6-7 GB RAM isteyen bir uygulama varsa, bu kadar büyük
veri HD ile handle edilecekse, asıl çökme vs. işlerine o zaman
rastlıyabilirsiniz. Sistem yükü kaldırmadı çöktü filan denir. 32 MB
Makineniz olsun, 256 MB SWAP yapın pek kritik olmaz, uygulama açılırken
sürünür sadece. Ama GB'lardan bahsediyorsanız daha iyi düşünmelisiniz..

Saygı ve sevgiler..