Re: [Linux] fstab

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 17 Apr 2005 - 02:31:36 EEST

> Home dizinindeki kullanıcı haklarını nasıl düşünemedim bilmiyorum
> Sanırım dinlenme zamanım geldi de geciyor bile :(
> Ama O kısmı sayenizde hallettim teşekkürler :)

 birsey degil :)

> farklı bölümü bağlamaya gelince fstab'daki cıktı şu
> /dev/hda2 /mnt/win_d vfat
> quiet,charset=iso8859-9,dmask=007,fmask=117,gid=1002 1 0
>
> anladıgım kadarıyla sadece grup id kısmını degistirecektim. ben

 evet aynen

> winpart isimli bir grup olusturdum gruplar kısmında gid olarak 1002
> vardı bende fstab'a onu yazdım. fmask ve dmask degerlerini de
> degistirmelimiyim? Neye göre?
>
> Şu anda hda2 yi hicbir kullanıcı göremiyor.

 Gormesini istediginiz kullanicilari bu olusturdugunuz gruba eklemeniz
lazim. Degisikligin uygulanmasi icin de denediginiz kullanici bir kere
logout olup sisteme tekrardan giris yapmali.

 Bir de fstab da ki ayarin gecerli olmasi icin ilgili dizin/aygit
onceden bagli ise ayirip tekrar baglamalisiniz.

 umount -a
 mount -a

 kullanabilirsiniz.

 fmask ve dmask dosya ve dizinler icin yetkileri belirliyor, tipki
chmod la verdiginiz gibi, ama sayilar chmod dakinin eslenigi. Detayli
bilgi icin "man mount" ya da deneme yanilma :). Verdigim ornek sizin
icin uygun olmali

--
 Onur Kucuk                                      Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens