Re: [Linux] Mail Server

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 14 Apr 2005 - 15:46:45 EEST

iyi calismalar,

Arkadaslar, Slackware 10.1 calisan makinaya HP laserjet 5L printerini
tanitmaya calistim, olmadi. Daha dogrusu ben beceremedim.

ls /var/log/packages/, 'hpijs-1.7-i486-1' paketinin kurulmus oldugunu
soyluyor.
~# hpijs -h komutu 'ben buradayim' diyor
[ Hewlett-Packard Co. Inkjet Server 1.7
Copyright (c) 2001-2004, Hewlett-Packard Co. ]

/etc/printcap
/etc/cups/cups.conf dosyalarina da bulastim,

startx --> {K} --> control center --> peripherals --> printers kisimlarini
kurcaladim.
printer systemi olarak 'cups' sectigim zaman verdigi hata..
"unable to retrieve printer list. Error message received from manager:
Connection to CUPS server failed. ...."

Ustelik man, printing-howto gibi sayfalari okudum, hatta linuxprinting.org
sayfalari arasinda da bir miktar dolandim, ancak sanirim mevsim nedeniyle
beceriksizligim uzerimde..

Gerekli yerlere dogru ifadeleri yazamadigimi saniyorum. [hangi belgeye, ne
yazacagimi bir bilsem...]

Buna cok fazla zaman harcama sansim da olmadigindan, ne yapmam gerektigini
soyleyebilir misiniz?

Hangi belge[ler] icine neler yazmam gerektigi konusunda yardimci olabilir
misiniz?..
Hani laf aramizda, simdi de iki sayfa print icin disk/jumper degistirmem
gerekecek.. :0

Bu bahane ile zamandan tasarruf icin vi ile edit ederken, yaziyi ikiye
ayirip[split], ekranin oteki yarisinda internet sayfalarinda dolasmak ve ':w
filanbelge' deyivermek pek cok pratik, hizli, ama estetik degil.. yalniz, htm
sayfalarinin 'table'lari duzgun gorunmuyor, orasi kotu.
Firefox acilana kadar, vi isini bitirmis oluyor..

Sonucta en ilkel haliyle printer sorunumu henuz cozemedim, lutfen yardim..

sevgi / saygilarimla,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr