Re: [Linux] tv-out (svideo), xf86config veya bash script sorusu

From: Oğuz Eren (ogzeren@gmail.com)
Date: Mon 11 Apr 2005 - 21:03:33 EEST

Selamlar tekrar..

Enver bey, o mesaj benim de dikkatimi cekmisti. Eger oyleyse yapacak
birsey yok demektir; zira benim asil ekranim lcd olmali; tv'ye
istedigim zaman erisebilmeliyim. ForceCRT2 svideo'yu birincil device'a
tasirsam asli ekranim tv olur, yaniliyor muyum?

Emre bey, benim tek derdim tv-out'u mumkun mertebe basit hale
getirmek. Halihazirda XF86Config dosyasini edit edip, grafik ekrani
acip kapatiyorum. Varsa daha basit bir yol, onu ogrenmek isterim;
ornegin x'i kapatip acmayi gerektirmeyen bir yontem falan varsa. Yoksa
da, iki XF86Config hazirlamayi dusunuyorum: biri goruntuyu tv'ye
versin, digeri lcd'ye. Benim script ise bunlarin yerini degistirip x'i
kapatip acsin diye dusunmustum.

tv-out yontemi olarak ayni goruntu veya yeni session farketmez; ancak
xinerama bana uymuyor, zira elbette her zaman tv-out yapmiyorum,
yapmadigim zamanlarda normal boyutta bir ekranda calismak isterim.

Serdar bey; ne denediysem olmadi :-(

Nihayetinde, son yolladigim XF86Config dosyasi ile, serverlayout kismini

  Screen 0 "VGAOUT"
  Screen 1 "TVOUT" RightOf "VGAOUT"

yaparsam goruntu lcd'ye,

  Screen 0 "TVOUT"
  Screen 1 "VGAOUT" RightOf "TVOUT"

yaparsam goruntu tv'ye gidiyor; ancak her iki durumda da fareyi sagdan
tasirmak sonuc vermiyor.

Sevgiler, ve tesekkurler..