Re: [Linux] karakter seti ile ilgili problem +db2

From: Koray (koray@nsswb.com)
Date: Fri 08 Apr 2005 - 12:08:12 EEST

oncelikle tesekkurler,
dediginizi yaptim ve dosyalar ortaya cikti

ancak asil problemimi halen cozebilmis degilim,

soyle ki;
bu makina ustunde db2 calisiyor ama herhangi bir tabloda sorgulama
yapamiyorum.
bu db'deki herhangi tabloda sorgulama yaptigim zaman
"there is no avaliable conversion for the source page code 819 to the
target code page UNKNOWN"
bu database'in Codepage'i 920 , codeseti ISO8859-9, region kodu 90.

internette birkac gundur yaptigim arastirmalar beni linux daki LANG
degeri ve database'in codepage degerinin ayni olmasi gerektigi sonucuna
goturdu.
ben de database'in codeseti ISO8859-9 gorundugu icin
/usr/lib/locales/tr_TR dosyasina uc adet kisayol tanimladim.ISO8859-9,
tr_TR.ISO8859-9 ve tr_TR.ISO-8859-9.
/etc/sysconfig/i18n dosyasinin icerigini de su sekilde degistirdim:

LANG="ISO8859-9"
LANGUAGE="tr"
SUPPORTED="tr_TR:en_US.iso885915:en_US:en"
SYSFONT="iso09.f16"

ancak halen ayni hatayi almaktayim.sorunun kaynaginin /usr/lib/locales
altinda tr_TR dosyasinin bulunmamasi oldugunu dusundugumden onceki
mesajimda asil sorunumdan bahsetmemistim.
yardimlariniza ihtiyacim var
tesekkur ederim

Nilgün Belma Bugüner wrote:

>Selam,
>
>RH CD'lerinden glibc paketini yeniden kurun:
>rpm -ihv --force glibc*
>
>glibc paketleri ayrı CD'lerde iseler,
>bir dizin açıp bu rpm'leri oraya kopyalayıp
>bu komutu oradan çalıştırın.
>
>Esen kalın,
>Nilgün
>
>Çarşamba 6 Nisan 2005 14:03 sularında, Koray şunları yazmıştı:

>>> LC_ALL = "tr_TR",
>>> LC_MESSAGES = "tr_TR",
>>> LC_TIME = "POSIX",
>>> LC_COLLATE = "tr_TR.ISO-8859-9",