Re: [Linux] tv-out (svideo), xf86config veya bash script sorusu

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 08 Apr 2005 - 12:21:14 EEST

Selamlar..

Xinerama, iki monitörü tek bir monitör gibi kullanmanızı sağlar. Diyelim
iki tane 1024x768 monitörünüz varsa, bir tane 2048x768 monitör oluverir,
pencerenin yarısı bir monitörde diğer yarısı ise diğerinde olur. Bazen
bu tarz kullanışlıdır ama, TV ile değil.. TV Out için en iyisi, sadece
TV'ye bir şeyleri çıkarabilmek oluyor.

Aslında sorun öncelikle her CRT + TV'ye çıkış verebilmek. Bunu
yaparsanız bunları mirror, xinerama, ayrık monitör vs. her şekilde
düzenleyebilirsiniz. Bu noktada ilk zorluk, tarama frekanslarını
tutturmak. Çünkü VGA kartları DDC bilgisine bakıyor, bu durumda TV Out
için gene Monitör timingi kullanılıyor. Sonuçta TV tarafı bu frekansı
yemeyeceği için olay çuvallıyor..

Bu arada ekte bir şey göremedim :(

Saygı ve sevgiler..