[Linux] Ubuntu 5.04 prewiew ve kernel panic

From: Atilla ÖNTAŞ (tarakbumba@yahoo.co.uk)
Date: Wed 06 Apr 2005 - 02:35:47 EEST

Merhaba,bilgisayarımda kurulu olan Ubuntu 5.04 de e-con marka conexant
çipsetli usb modemimi tanıtabilmem için kerneli yeniden derlemem
gerekti.ubuntu sitesindeki wiki sayfalarına göre tüm işlemleri
yaptım.Kerneli yükledim.Buraya kadar hiç sorun yaşamadım.Sadece wiki
sayfasında da dikkat çekildiği üzere initrd.img oluşmuyordu ve bu durum
normaldi.Bilgisayarı yeniden başlattığımda
 root (hd0,2)
Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
kernel /boot vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 ro quiet splash
[Linux-bzImage, setup=0x1600, size=0x11ab03]
savedefault
boot
Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel.
Kernel panic-not syncing:VFS: unable to mount root fs on unknown-block(0,0)
şeklinde bir mesajla karşılaştım.Kerneli derlerken make oldconfig ile
çalışan kernelin configürasyonuna göre derlemiştim./boot/grub/menu.lst ise
şöyle:
title Linux.old
root (hd0,2)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.10-4-386 root=/dev/hda3 ro quiet splash
initrd /boot/initrd.img-2.6.10-4-386
savedefault
boot

title Ubuntu, kernel 2.6.10-4-386 (recovery mode)
root (hd0,2)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.10-4-386 root=/dev/hda3 ro single
initrd /boot/initrd.img-2.6.10-4-386
savedefault
boot

title Ubuntu, kernel 2.6.10
root (hd0,2)
kernel /vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 ro quiet splash
savedefault
boot

title Ubuntu, kernel 2.6.10 (recovery mode)
root (hd0,2)
kernel /vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 ro single
savedefault
boot

title Ubuntu, kernel memtest86+
root (hd0,2)
kernel /boot/memtest86+.bin
savedefault
boot
Bir kaç forumda böyle bir hatanın kernelin sabit diske ulaşamaması olduğunu
okumuştum.Oysa ben make oldconfig komutuyla çalışan konfigürasyona göre
derlediğime ve sadece usb modem için bir yama oluşturduğuma göre bu durum
anlaşılmaz geliyor.Linuxla 7-8 aylık bir tecrübem var ve bu süre de kernel
derleyip modemi tanıtmaya çalışmakla geçti.Yardım ve önerilerinizi
bekliyorum.