Re: [Linux] Ubuntu 5.04 prewiew ve kernel panic

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Wed 06 Apr 2005 - 11:29:13 EEST

Çrş, 2005-04-06 tarihinde 02:35 +0300 saatinde, Atilla ÖNTAŞ yazdı:
> Merhaba,bilgisayarımda kurulu olan Ubuntu 5.04 de e-con marka conexant
> çipsetli usb modemimi tanıtabilmem için kerneli yeniden derlemem
> gerekti.ubuntu sitesindeki wiki sayfalarına göre tüm işlemleri
> yaptım.Kerneli yükledim.Buraya kadar hiç sorun yaşamadım.Sadece wiki
> sayfasında da dikkat çekildiği üzere initrd.img oluşmuyordu ve bu durum
> normaldi.Bilgisayarı yeniden başlattığımda
> root (hd0,2)
> Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
> kernel /boot vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 ro quiet splash
> [Linux-bzImage, setup=0x1600, size=0x11ab03]
> [...]

Sanırım yeni çekirdeğinizi bu sayfada anlatılan yöntem ile derlediniz ve
kurdunuz

http://www.ubuntulinux.org/wiki/KernelCompileHowto

Eğer öyle ise;

# make-kpkg --revision=custom.1.0 kernel_image

bu komuta "-initrd" seçeneğini ekleyim çıkan soruyu "enter"a basarak
geçerseniz çekirdek paketi kurulurken bir initrd dosyası oluşturulur ve
grub yapılandırmasına eklenir. Yukarıdaki komutun sonuna
"modules_image"i eklerseniz, "/usr/src/modules" altında bulunan ve apt
aracılığı ile kurulmuş çekirdek modülleri kaynak kodlarıda derlenen
çekirdeğe uygun olarak derlenir ve DEB paketleri oluşturulur.

Örneğin ben Debian Sid sistemimde çerkirdek derlerken şuna benzer bir
komut kullanıyorum;

# make-kpkg -initrd --revision=erc3 kernel-image kernel-headers
modules-image

derleme işlemleri bittiğinde çekirdek, başlık dosyaları ve modüllerim
ayrı ayrı paketleniyor (kernel-headers-2.6.11_erc3_i386.deb
kernel-image-2.6.11_erc3_i386.deb nvidia-kernel-2.6.11_1.0.7174-1
+erc3_i386.deb).

***Şimdi bu adımların hepsini tekrarlamayın bence :) yeni bir çekirdek
derlemek istediğinizde bu adımlar ile çekirdek derleyebilirsiniz. Boşuna
vakit kaybetmemek için aşaıdaki komutu kullanabilirsiniz.

# mkinitrd -o initrd.img-2.6.10 2.6.10
                             ^^^^^
gibi bir komutla "2.6.10" çekirdeği için initrd dosyası
oluşturabilirsin. Tabii bu komutla initrd dosyası bulunduğunuz dizinde
oluşturulacak.

Umarım yardımı dokunuz.

İyi günler.

--
Erçin EKER
UIN:82166128

.''`. : :' : Born to use Debian. `. `' `-