Re: [Linux] SLM

From: Ozgur YILMAZ (mrucan@gmail.com)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 17:29:07 EEST

Merhabalar herkese

Harun kardeş dagıtımlar hakkında bir yorum yapmak için sana şöyel bir
soru sormak istiyorum. Linuxla ne yapmak istiyosun. Eğer ben linuxsu
tanıcam degişik bir yerde müzik dinlemek, degişik bir grafik arayüzü
kullanmak istiyorum dersen live cd denilen knoppix yada paradus( türk
dağıtımı bir linuxdur bütünüyle hiç bilmiyomuşun bunu mutlaka öğren ;)
 ) tarzı bir linuxsa takıl. Yazamamışın ama en iyi ihtimalle 20gb
diskin vardır diskin belli bir kısmına bunu harcayınca dahada yerin
azalacaktır. Sırf degişiklik için bunca zahmet verme.

Yanlız ben linuxsu öğrenmek istiyorum gerekirse kod yazıp kendimi
geliştircem dersen. O zaman sana tavsiyem kendine 2. el bir sağlam bir
disk bulup onun üzerine kurman(gerçi benim evde 40 gb yarısı bad
sektörlü diskte bile çalışıyo windows geçici dosyaları bile
kopyalayamıyor kurmak için üstüne ). Neden dersen aynı diskte windows
bilgilerinde var ya bozulurda verilerim giderse ben ne yaparım ne
ederim elimde sağlam linux var bunuda bilmiyom korkusunda oluyosun. bu
sefer özgür yazılımı özgür özgür kurcalıyamıyorsun bir yerde
sıkılıyorsun müzik dinlemekten ileri gitmiyorsun (kendimde hep öle
oldu ondan bu örnegi veriyorum arkadaşlar kusura bakmazsınız umarım).
Birde aynı diskde oldugu zaman windowsu yeniden kurdugunda hepsinde
yeniden linux kurmak zorunda kalacaksın tek diskte.(yada ilk birkaç
kurştan sonra benim sağlam linuxsum nası kurtarırım diyene kadar).

Başka bir disk alamam dersen ve sistemi diskine kurmak istersende.
MS-DOS ta fdiskle yapmanı öneririm. Eğer bunu yapmayı istersen buranın
konusu degil direkt özelime mail at benim ordan haledebiriz. Neden
fdiskle yap dedigim ise en iyi tanıdıgı yazılım fdisk bana göre ondan.

FAt32den ntfs'e, ntfs'den fat nası dönüştürüyosanda aynı şekilde
digerlirini dönüştürme imkanın var.

Selamlar
İyi Çalışmalar Herkese
Özgür Çocuk