[linux-baslangic] Re: atkbd.c multimedia klavyeler calismayan tuslar kernel-2.6

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Tue 28 Sep 2004 - 10:22:57 EEST

 Merhabalar,

On Tuesday 28 September 2004 04:25, Emre Kadolu wrote:
> Microsoft wireless desktop bir klavyem var fakat 2.6 kernelde bazı
> tuşlar çalışmıyor ve dmesg te sürekli aşağıdaki hatayı alıyorum
> zaten konsolda bişi yazabilmek ya da bişi yapabilmek pek mümkün olmuyor
> her 5-6 tuşa bastıktan sonra bu yazı çıkıyor hiç bişi okuyamıyorsunuz.
> atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x81 on
> isa0060/serio0).
> atkbd.c: Use 'setkeycodes e001 <keycode>' to make it known.
> atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0xd9 on
> isa0060/serio0).
> [...]

 Yukardaki hatalar, kernelin scancode-to-keycode haritalama tablolari
icerisinde ornegin sizin klavyeniz tarafindan uretilen 0x81 ve 0xd9
scancode'lari icin gerekli donusumu yapabilmesi icin herhangi bir entry
girilmemis olmasindan kaynaklaniyor (sanirim normalde bu isi X'in halletmesi
gerekir ilgili klavyenin surucusu secildiginde, emin degilim).. Bu tablo
entrylerini komut satirindan setkeycodes ile ya da init scriptler yardimi ile
her acilista ayarlanacak sekilde set edebilirsiniz..

 Ayrica bununla ilgili gentoo forumlarinda guzel bir mesaj var, muhtemelen
isinizi gorecektir biraz modifikasyondan sonra:

        http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t0154

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - --- linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a>