[linux-baslangic] atkbd.c multimedia klavyeler calismayan tuslar kernel-2.6

From: Emre Kadıoğlu (emrek@gawab.com)
Date: Tue 28 Sep 2004 - 04:25:15 EEST

Merhaba,

Microsoft wireless desktop bir klavyem var fakat 2.6 kernelde bazı
tuşlar çalışmıyor ve dmesg te sürekli aşağıdaki hatayı alıyorum
zaten konsolda bişi yazabilmek ya da bişi yapabilmek pek mümkün olmuyor
her 5-6 tuşa bastıktan sonra bu yazı çıkıyor hiç bişi okuyamıyorsunuz.
atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x81 on
isa0060/serio0).
atkbd.c: Use 'setkeycodes e001 <keycode>' to make it known.
atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0xd9 on
isa0060/serio0).
atkbd.c: Use 'setkeycodes e059 <keycode>' to make it known.

Bu hatayı bayadır bir google da araştırıyorum herkes bu hatalardan
yakınıyor fakat hiç bir çözüm bulamadım ne yazık ki
sorun 2.6 kernel ile atkbd.c ve keyboard.c dosyasında yapılan
değişikliklerden kaynaklanıyormuş ve bu yüzden klavyelerde bulunan bazı
multimedia tuşları çalışmıyormuş kerneli derlerken kaynak kodlarına 2.4
ün keyboard.c dosyasını koymayı denedim kernel derlenmedi
bu sorunu çözen varmı

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

iyi çalışmalar