[Linux] Re: Aynı dosyaya birden fazla istek

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Tue 23 Nov 2004 - 21:41:00 EET

merhaba,

sunucu ile kastiniz eger bir web sunucusu ise (httpd/apache gibi)
(tam emin olmamakla birlikte)
http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mpm_common.html#acceptmutex
http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mpm_common.html#lockfile
baglantilari isinize gorecek gibi.

Yalniz bu noktada MPM modulu icin
  This module is not functional. Development of this module is not
  complete and is not currently active. Do not use perchild unless
  you are a programmer willing to help fix it.
ibaresine dikkat cekmek isterim.

Buna ek olarak soyle bir yontem onerebilirim (daha saglikli olur gibime
geliyor): soyle bir php/python/perl/ruby/shell (ve daha binlerce cgi ya da
variyantlarindan biri ile) betigi yazarsiniz olur biter:

biri baglandigi zaman ilk once o dosyanin bir lock dosyasi var mi ona
bakar. eger lock dosyasi varsa istediginiz gibi DENIED doner. eger lock
dosyasi yoksa, kendi bir tane olusturur, dosyayi karsi tarafa gondermeye
baslar, isi bitince lock dosyasini kaldirir.

kolay gelsin,
iyi calismalar.