RE: [Linux] Dosya Sistemim Goctu..! :((

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Thu 04 Nov 2004 - 15:31:50 EET

> [mailto:linux-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of T-u-N-i-X
> ve yattım. Sabah kalkıp da bilgisayarımı açtığımda açılış mesajları
> arasında /dev/hda6 (/ partition) daki ext3 sistemde hata olduğunu,
> fschk'nin yapılacağını söyleyip disk check başlatıyor.
> %73,3 'e geldiğinde aniden duruyor ve yapılamadı diyip bazı hatalar
> veriyor ve CTRL-D ile root haklarıyla giriş yapın ve hatayı düzeltin
> falan diyor. CTRL-D'ye bastığımda direk bilgisayarı tekrar

Ayni sey Fedora Core 2'de basima gelmisti. Sorunun nedeni root
kullanicisinin dil ayarlarinin tr olmasiydi.

Bu arada size verilen mesaji tam okursaniz ctrl-d ile reboot edecektir.
Eger oraya root sifrenizi yazarsaniz makinaniz 1. seviyede acilir.
Bundan sonra dosya sistemlerinizin readonly mount edildiginden emin
olarak fsck yapabilirsiniz. (fsck.ext3 /dev/hda1 vb.)

Ama sisteminiz tr ile acilmisken elle calistirdiginiz fsck de seg. fault
verebilir.