[linux-baslangic] Re: Debian: kurulum ayarlarini tekrar yapilandirma

From: Emre Kadıoğlu (emrek@imeyil.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 14:35:42 EEST

Recai Oktas wrote:

>* Emre Kadıoğlu [2004-05-27 11:51:11+0300]

>Bununla Mozilla dsp wrapper'i kastediyorsunuz saniyorum, pratikte bu
>ayar sizin icin cok onemli degil, ama tekrar ulasmak isterseniz:
>
> dpkg-reconfigure mozilla
>
>Neden boyle bir ayar degisikligine ihtiyac duydugunuzu belirtirseniz
>yardimci olabilirim.

Onceden gnome kullaniyordum ve o yüzden kurulumda esoundu secmistim
fakat artik kde kullaniyorum
ve cogu uygulamada ses alamiyorum almam icin arts i kapatmam gerekiyor
fakat bole olunca da sadece
bir uygulamadan ses alabiliyorum mesela mp3 dinlerken sistem sesleri
calismiyor. ve mp3 u kapattigim zaman cikmasi gereken butun sesler
sirayla cikiyor. yani 10 kere menu actiysam mp3 u kapadigim zaman 10
kere ard arda menu acilis sesi geliyor. gnome kullanirken bole bir
sorunum yoktu.
kullandigim ses karti on-board ac-97 realtek chipsetli ve snd-intel8x0
modulunu kullaniyor.

>cupsys veya ilgili paketlerde boyle bir debconf sorgusu yok, bunun
>disinda bir sistem (lprng vb.) kurmus olabilirsiniz. Bence hic onlarla
>ugrasmayin, tasksel'i calistirarak "Print server" gorevini kurun ve
>tarayinicizdan "http://localhost:631" portuna baglanarak CUPS ayarlarini
>tamamlayin.

bunu yaptim fakat yazicimi tanitirken yine paralel portumu gormuyor
device seceneginde usb ve serial portlar var paralel yok. paralel port
destegi yok heralde. u

> [...]
>cekirdeklerden birisi kurulu durumdaysa "nls_iso8859-9" modulu zaten
>mevcut olmalidir (/lib/modules'de ilgili yerlere bakin). Mount komutunu
>'mount -o iocharset=iso8859-9 ...' seklinde calistirmaniz yeterli,
>ilgili modul otomatik olarak yuklenir. Bununla birlikte ontanimli
>NLS'yi degistirmek icin cekirdegi yeniden derlemeniz gerekiyor.
>Cekirdek dokumantasyonunda (kernel-parameters.txt) bu konuyla ilgili -en
>azindan benim gozume carpan- bir acilis zamani parametresi yok, mount
>ayarlari zaten fstab'da otomatize edildiginden buna gerek de yok.

/etc/fstab a iso8869-9 yazmisim :) bi daha kontrol 8859 yapinca duzeldi
tesekkurler.
yardimlariniz icin tesekkurler

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin