[linux-baslangic] Re: linuxun basardiklari harika amaaa...!

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 14:27:00 EEST

On Thu, 2004-05-27 at 13:12 +0300, Oguz I. Emlik wrote:
> meraba,
Merhaba,

> genelde işletim sistemleri bir amac üzeine yoğunlaşır.

Bir (genel amaçlı) işletim sistemi, bilgisayarı _kullanmanızı_ sağlar,
ama amaç konusunda sınırlama yapmaz. Solaris, AIX, IRIX, BSD, GNU/Linux,
hepsini masaüstü veya sunucu olarak kullanabilirsiniz.

> linux genelde server olarak varlığını kabul ettirmeye çalışır.

Bu doğru değil.

http://www.gnome.org/
http://www.kde.org/

KDE ve GNOME projelerinin amaçlarına ve ulaştıkları noktalara bir göz
atmayı deneyin.

> windows türevi sistemler genelde
> son kullanıcılara hitab etmek için geliştirilir. hedef kitlesi onlardır.

Bu da doğru değil. Microsoft'un Windows 2003 Advanced Server diye bir
ürünü var bildiğiniz gibi. Windows, sunucu olarak da kullanılabilmek
üzere tasarlanmış bir yapıya sahip ama bunu Windows reklamı yapmak gibi
algılamayın, yalnızca objektif davranıyorum.

> ancak linux bunu daha iyi yapabilir. bu windowsun sucu:)

Bu doğru :)

> Ancak apple gibi sitemler ise görüntü işleme konuları üzerinde yoğunlaşmıştır.

Bu da doğru değil. MacOS ve MacOSX genel amaçlı işletim sistemleri.
Türkiye'de özellikle matbaa/baskı sektöründe çok sayıda kuruluşta
MacOSX'in sunucu olarak kullanıldığı bir gerçek.

> bu işi Linuxtan daha iyi yaptığı da bilinen bir gercektir. :(

Bunu tartışabilirim. Ne yapmak istediğinize bağlı.

> zaten linux görüntü işleme üzerinde daha iyi olmayı hedeflemez.

Bu hiç doğru değil.

Linux bir özgür yazılım projesidir: özgür yazılım felsefesi yazılımların
kişi, kurum ve kuruluşların kararlarından bağımsız biçimde paylaşım
ortamı içerisinde geliştirilebilmesi hedefini güder.

Buna göre, birileri oturup uygun lisans altında bir görüntü işleme
yazılımı (GIMP gibi) geliştirirse, Linux görüntü işleme üzerinde iddialı
olabilir.

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part