[linux-baslangic] Re: Debian: kurulum ayarlarini tekrar yapilandirma

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 13:10:06 EEST

* Emre Kadıoğlu [2004-05-27 11:51:11+0300]
> Debiani kurarken yaptigimiz ayarlara tekrar nasil ulasabilirim.
> Yani kurulum esnasinda ses sistemi icin esound u dil ayarlari icin vs vs
> sectigimiz ekranlara nasil
> kurulum yapmadan ulasabilirim.
>
> yapmak istedigim sey kurarken ses surucu icin esound u secmistim bunu
> arts a cevirmek istiyorum.

Bununla Mozilla dsp wrapper'i kastediyorsunuz saniyorum, pratikte bu
ayar sizin icin cok onemli degil, ama tekrar ulasmak isterseniz:

        dpkg-reconfigure mozilla

Neden boyle bir ayar degisikligine ihtiyac duydugunuzu belirtirseniz
yardimci olabilirim.

> ve paralel port ayarlarini tekrar yapilandirmak istiyorum orda bir kere
> ayarla bir daha dokunma gibi
> bir secenek secmistim. simdi yazicimi gormuyor. :(

cupsys veya ilgili paketlerde boyle bir debconf sorgusu yok, bunun
disinda bir sistem (lprng vb.) kurmus olabilirsiniz. Bence hic onlarla
ugrasmayin, tasksel'i calistirarak "Print server" gorevini kurun ve
tarayinicizdan "http://localhost:631" portuna baglanarak CUPS ayarlarini
tamamlayin.

> dpkg-reconfigure ile ulasilabileceini dusunuyorum (yanlissam duzeltin)
> ama bunları hangi paketlerle
> yaptigini bilmiyorum bu paketlerin isimlerini ogrenebileceim bir yer var
> mi ?
> tek cozum yeniden kurmak deildir heralde..

Soyle bir komut sisteme kurdugunuz ve kurulum sirasinda soru sormus olan
paketlerin isimlerini verecektir:

        ls /var/lib/dpkg/info/*.templates | \
                xargs --replace basename '{}' .templates

Paketi tam olarak belirlemek icin bu .templates dosyalarinda
hatirladiginiz yapilandirma sorulariyla ilgili arama yapabilirsiniz:

        grep -l '<aranacak ifade>' /var/lib/dpkg/info/templates | \
                xargs --replace basename '{}' .templates

> birde kernele dosya sistemleri icin nls-iso8859-9 kodlamasini kernel
> derlemeden nasil yuklerim.

Kendi derlediginiz cekirdek yerine Debian'la birlikte gelen stok
cekirdeklerden birisi kurulu durumdaysa "nls_iso8859-9" modulu zaten
mevcut olmalidir (/lib/modules'de ilgili yerlere bakin). Mount komutunu
'mount -o iocharset=iso8859-9 ...' seklinde calistirmaniz yeterli,
ilgili modul otomatik olarak yuklenir. Bununla birlikte ontanimli
NLS'yi degistirmek icin cekirdegi yeniden derlemeniz gerekiyor.
Cekirdek dokumantasyonunda (kernel-parameters.txt) bu konuyla ilgili -en
azindan benim gozume carpan- bir acilis zamani parametresi yok, mount
ayarlari zaten fstab'da otomatize edildiginden buna gerek de yok.

--
roktas