[linux-baslangic] Re: Update

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Thu 13 May 2004 - 15:48:39 EEST

On Thu, 2004-05-13 at 14:13, Erdal YAZICIOGLU wrote:
> Dediğiniz şekilde yaptım. Ancak rpm komutunda F yarine U kullandım ve
> aşağıdaki hatayı alıyorum. F komutu ile de hemen hemen aynı hatayı veriyor
>
> warning: MySQL-server-4.0.18-0.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID
> 5072e1f5
> error: Failed dependencies:
> libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) mod_auth_mysql-1.11-12
> libmysqlclient.so.10 is needed by (installed)
> perl-DBD-MySQL-2.1021-3
> libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) php-mysql-4.2.2-17
> altakiler rpm dosyasındaki hatadan mı kaynaklanıyor acaba?

rpm -Fvh yaparsaniz, ancak kurmak istediginiz paketlerin eski surumleri
mevcut ise upgrade yapar. rpm -Uvh yaparsaniz, kurmak istediginiz
paketler sistemde var ise upgrade, yok ise install yapar. Dolayisi ile
alacaginiz mesajlar asagi yukari degil, tamamen ayni olmali.

Bunun disinda hatirlarsaniz size man rpm'i onermistim. Orada --nodeps
diye bir parametreden soz ediyor. Ancak onun yerine istediginiz
paketleri kurmak icin gerekli olan library dosyalarini bulup, once
onlari kurup, sonra php ve mysql paketlerinizi guncellemenizi oneririm.
Bunlari nerden bulabileceginiz ile ilgili bilgiler hem bu liste
arsivlerinde, hem de google'da mevcut.

--
Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
GTK Bilgisayar

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part