[linux-baslangic] Re: Linux makinadaki scripti uzaktan calistirmak??

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Mon 10 May 2004 - 17:13:01 EEST

merhabalar,
digerleri gibi ben de ilk basta eger yapacaginiz yedekleme sureci sabitse
(atiyorum haftada bir falan) cron kullanmanizi tavsiye ederim.
bunun disinda biri delphi biri de yari delphi olmak uzere 2 basit
cozumum olacak:

1) karsidaki linux makineye gayet paronayak bir apache web server kurarsiniz.
elinizde geldigince tum feature'lari kapatip sadece ama sadece CGI ozelligini
acarsiniz (bu sayede karsilasilabilecek guvenlik aciklarini minumuma indirmis
olursunuz). ardindan cok basit bir CGI script yazarsiniz. bu script'e eger
dogru kullanici adi ve sifre ile (yani basit bir auth islemi) gelen olursa
istediginiz backup script'ini calistirir. delphi'den den sanirim bir forma
ulasmak icine gomulu gelen m$ explorer nesnesi ile pek de zor olmasa gerek.

2) python'un popen2 modulu ile windows'dan guzel bir ssh session'i acip
karsi tarafa baglanip, orada gerekli komutu calistiran bir script yazarsiniz.
ardindan delphi'de bu script'i execute edersiniz.

simdilik aklima bunlar geldi, umarim yardimi dokunur.

iyi calismalar

On Mon, May 10, 2004 at 02:26:05PM +0300, AK wrote:
> arkadaslar slm,
> datalarım bir linux server'da mysql üzerinde duruyor.bu datalara delphi ile
> yazdığım bir program ile ulaşıyorum. belli aralıklar ile datalarımın
> yedeğini almak istiyorum. linux makinada bulunan bir backup scriptini delphi
> uzerinden nasıl tetikleyebilirim??
> tüm arkadaslara tesekkur eder saygılar sunarım

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin