[linux-baslangic] Re: console cozunurlugunun degistirilmesi

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Mon 10 May 2004 - 00:07:14 EEST

 Merhabalar,
On Sun, 9 May 2004, Ozan Enginoglu wrote:

> oncelikle cevabiniz icin tesekkurler...
> siz sanirim slackware i X siz kullaniyorsunuz... cunku ben fedora da X
> de iken KDE system guard dan aldigim veriler su sekilde sizinle
> paylasmak isterim... Memory: 246484 KB used, 8700 KB free bu sizce buyuk
> bir orantisizlik degil mi? ornegin mozillanin acilmasi bile 7-8 saniye
> suruyor bu sizde ne sekilde? fedora da bazi yavaslamalar gordugum icin
> zaten loglara bakma ihtiyaci duydum. eger gecerli bir cozum yolu
> biliyorsaniz cok faydali olur. saolun
Aslinda ram inizin doluluk oraniyla ilgili tespitinizi kendinizde
denemeniz mumkun.Ramleri sayisi farkli olan iki makinayi Knoppix le acmayi
deneyin ve ram kullanim oranlarina bakin.Muhtemelen ramlerin tumunun
doluluk orani %100 ve ya civari olacaktir.Bunun ustune bir makinaya Linux
yuklemeye (gercek anlamda kernel) -ve ya herhangi bir dagitimi kurmaya-
calistiginizda verecegi ilk mesajlardan biri "kernel loading into memory"
(cekirdek bellege yukleniyor) olacaktir.Buradan Linux un acilirken bellegi
-kendisi yonetmesi icin- kapladigini dusunebiliriz.Belkide memory
management (bellek yonetimi) dedikleri budur.
X konusunda, eger oyun oynamayacak,divx izlemeyecek ve -ara ara kesilmesi
muhtemel- mp3 dinlemeyecekseniz -yasasin mpg123- ve 32 mb ramli bir
makinada Openoffice in yaklasik 1,5dk da acilmasina raziysaniz pek bir
problem yok.Bunun yaninda bir 16 mb daha ram alip -32 ramde de
calisir- toplamda 48mb ram ile mozilla nin -az da olsa- keyfini
cikarabilirsiniz.Yani yapmak istediklerinize gore donanimi secebilmeniz ve
bu sectiginiz donanima uygun yazilim ve destek bulabilmenizdir GNU/Linux.
Tatil gunu oldugu ve Murat Koc un bu listeye uye olmamasindan dolayi
meydan bizlere kaldi:))

> Bu listeden cikmak icin

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin