[linux-baslangic] Ekran tazeleme hizini ayarlayabilecegim bir araç var mi?

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Fri 07 May 2004 - 15:59:30 EEST

Merhaba
Ekran tazeleme hizini ayarlamaya çalisa çalisa sonunda bunaldim :(
Bir önceki Debian kurulumumda (netinstall beta3 üzerinden) ciddi bir sorunla
karsilasmadigim gibi ekran ayarlarini da KDE üzerinden yapabilmistim...

Fakat netinstall beta4 üzerinden yeniden kurulum yaptigimda monitörümü
tanimak bir yana, yatay ve dikey frekans araliklarini (30-96kHz/50-160Hz)
kurulumda bizzat elimle girmeme ragmen 800*600@85Hz üzerine çikmam diye
diretiyor.

Monitörüm 1152*864 çözünürlükte 100Hzde çalisabilen bir alet olunca da çok
gücüme gidiyor. Gözlerimin derdi de bitmiyor :(

Ekran kartim TNT. 3B umurumda bile degil. Tek arzum 100Hz için sorun
çikartmasin ve 1280*1024@85Hz' e destek verebilsin... (normalde donanimsal
destek var)

Gerekli ayarlari yapabilecegim bir araç eski kurulumda KDE kontrol panelinde
yer alirken simdi yerinde yeller esiyor. Nette aramalarim sonunda adinin
kxconfig oldugunu ögrendim ama kendisini de bulamadim bir türlü...

Ekranim üzerinde hakimiyet saglayabilecegim bir araç önerebilir misiniz?
Gerçekten bunaldim...

Tesekkürler

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin