[linux-baslangic] Re: Ethernet ve Kurulum Yardım

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 12 Mar 2004 - 15:33:49 EST

    <webmaster@okcuemlak.com> wrote:

    WC> Ben linux ile yeni tanışan birisi olarak linux hakkında hiçbirşey
    WC> bilmediğimi ifade ederek başlamak istiyorum.

     Aramiza hosgeldiniz

    WC> 7 Yıldır windows ve
    WC> MacOs kullanıyorum. Bir arkadaşımın tavsiyesi ile sistemimde kurulu
    WC> olan WinXP'nin yanına Linux Mandrake 9,0 kurdum Kurdum ve birdizi
    WC> alışkın olmadığım (Bana göre hata) zincirleme olaylar başladı
    WC> bunları sizlerle paylaşarak çözüm bulmaya çalışmak istiyorum.

     Sorulara gecmeden once, mandrake 9.0 dan sonra 9.1 9.2 ve simdi de
    10-community-release cikti. Yaklasik 2 sene once cikmis bir dagitim
    kullaniyorsunuz. O zamandan beri o kadar cok sey degisti ki, benim size
    tavsiyem "mutlaka" daha guncel surumunu kurun.

     Bir oneri daha, eski ya da yeni, hangi dagitim hangi surum olursa olsun
    mutlaka guncellemelerini yapin. Mandrake icin Mandrake denetim masasinda
    yazilim yoneticisi icinden yapabilirsiniz.

    WC> 1_Bilgisayarımda 2 adet hard disk takılı Master (40GB) 2 bölüme
    WC> ayrılmış durumda ve 1.bölümde Win Xp kurulu 2. bölümde ise linux
    WC> kurulu--2.Hd ise depo olarak çalışmalarım bulunmakta. Linux'ü
    WC> kurduğumda 1.Hd nin 2. Bölümünü Xp görmemeye başladı Bu Normal
    WC> mi ?

     Evet normal, XP linux da kullandiginiz dosya sistemleri okumada gayet
    basarisiz.

    WC> 2_Surecom EP300 PCI Ethernet kartımı linux'e tanıtamıyorum
    WC> bunun bir yolu var mı? Nasıl ?

     Bu modelin bir kac cesidi var, ve surucu olarak 8139too, dmfe ya da
    tulip kullaniyor. Yeni surum mandrake lerde bu sorun duzeltildi, ancak
    mevcut mdk nizda duzeltmek icin kendiniz elle sistemi dogru surucuyu
    kullanmaya zorlayabilirsiniz.

     /etc/modules.conf dosyasi icinde

     alias eth0 dmfe (ya da uygun olan surucu hangisi ise, deneme yanilma)

     yazdiktan sonra mdk denetim masasindan ag ayarlarinizi yapin.

    WC> 3_linux'e program kurulumu nasıl
    WC> yapılıyor ?

     Mandrake icin yazilim yoneticisi kullanabilirsiniz. Pek cok dagitimin
    kendine ozel paketleri ve bu paketleri yukleyecek araclari mevcuttur.

    WC> 4_Linux windows fontlarını Görmüyor ve tanımıyor ama
    WC> MacOs'a ait fontları görüyor fakat yükleme yapmıyor. Yüklemeyi
    WC> nasıl yapabilirim ?

     Mandrake denetim masasinda "get windows fonts" gibi bir secenek sizin
    icin otomatik olarak windows fontlarini alir. Ayrica buradan yeni
    fontlar da yukleyebilirsiniz.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens