[linux-baslangic] Re: debian cdrom mount problemi

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 30 Jun 2004 - 18:37:12 EEST

Merhaba,
On Wed, 2004-06-30 at 17:09 +0300, Serdar KÖYLÜ wrote:
> Ben olsaydim CPU Usage %100 ve oyle bakan bir sistem yapardim, ibret-i
> alem icin :)) Elbet bir gun stack dolar ve bom diye patlardi,
> ortalikta isil isil kernel panik, SIGSEGV vs. dolasirdi..

İşte HURD tam olarak böyle olmasını engellemeyi sağlayacak yap
ıyı doğal
yollardan oluşturmak için tasarlanmış bir sistem olmayı hedefliyo
rdu,
eğer Linux çekirdeğinin 1/4'ü kadar geliştirici desteği bulabil
miş
olsaydı :)

Linux'da bu sorun sanırım symlink çözerken stack size limiting yap
ılarak
aşılıyor ama bir çekirdek modülünün "OOPS"'a neden olmasın
ı engelleyecek
bir yapı bildiğim kadarıyla yok.

HURD bu sorunu çekirdek düzeyindeki aygıt sürücülerini de birer
 process
gibi düşünmek ve bunlarla iletişim kurarak işlemleri gerçekle
ştirmek
yoluyla çözmeyi hedefliyor. Doğal olarak bu yapının dağıtık
 sistemlerde
yaygın kullanım alanı bulması muhtemel, eğer bir gün biterse :)

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
-- File: signature.asc
-- Desc: This is a digitally signed message part