[linux-baslangic] Re: paralel printing destegi debian(2.6.5-1-k7

---------

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 08 Jun 2004 - 23:41:08 EEST

On Mon, 2004-06-07 at 23:38, Emre Kad=FDo=F0lu wrote:
> Merhaba,
Tekrar merhaba...

> [...]
rsey =20
> yazamiyorum.
> ayni yaziciyi agdaki baska bir bilgisayara bagladigim zaman samba dan =20
> yazdirabiliyorum ama kendi bilgisayarimdan yazdiramiyorum ayrica
> /dev dizinin icinde lp* aygitlari yok sadece parport0-1-2 var onlarin =20
> hepsini denedim hic bir sonuc alamadim.
> kisacasi URI adresine bir sey yazamiyorum localhost:631 de de paralel por=
t =20
> la ilgili bir sey yok. http samba seri usb vs vs var.
> yani anladigim kadariyla paralel port destegi yok :(

Tam tersini soyleseniz daha kabul birsey olurdu...=20

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=3DCanon-BJC-2000
http://www.linuxprinting.org/ppd-o-matic.cgi?driver=3Dbjc600&printer=3DCano=
n-BJC-2000&show=3D0

eger bu iki adresi ilk defa goruyorsaniz, soyledigim seyi pek
yapmamissiniz demektir. gorduyseniz alttaki linkten kendi printer'iniz
icin ppd driver dosyasini download etmis ve cups'in ppd dosyalari
arasina yerlestirmissiniz demektir... Gerisi localhost:631'den printer
admin bolumune girip yonergeleri takip etmenize kaliyor... Printer'inizi
sectikten sonra lpd'lerden usb'lere kadar butun cikis noktalarini
listeledigi bir yonerge de cikacak karsiniza...=20

Kolay gelsin...
--=20
Gurkan ASLAN
Software Developer