[linux-baslangic] Re: paralel printing destegi debian(2.6.5-1-k7

---------

From: Emre Kadıoğlu (emrek@imeyil.com)
Date: Wed 09 Jun 2004 - 01:26:46 EEST

Gurkan Bey oncelikle ilginiz icin tesekkur ederim.
ama ben dediklerinizi coktan yapmistim.
# ls /usr/share/cups/model/
>>> Canon-BJC-2000-bjc600.ppd epson24.ppd laserjet.ppd pxlmono.ppd
>>> stphoto.ppd
ayni zamanda gimp-print de yuklu. sorunu size sole anlatayim.
simdi localhost:631 e giriyorum printer sekmesi add printer.
isim canon gelelim device kısmına
device kısmında 48 adet seri port 16 usb port internet printing protocol
(ipp) internet printing protocol (http)
add socket/HP, LPD/LPR , windows via samba var.

burdan lpd/lpr yi seciyorum lpd:/dev/parport0 ı yaziyorum (parport-1-2 de
denedim)
daha sonra cikan ekrandan driveri seciyorum gimp-printi de foomatici de
denedim.
sonra yazici tanitiliyo ancak print test page dedigim zaman hic bir sey
olmuyor. job orda ole bekliyor.
kde nin configurasyon merkezinde de denedim bilgisayarla printer arasinda
bir baglanti problemi yok cunku bilgisayar kapanirken kartus ileri geri
oynuyor
sanirim bu sefer daha aciklayici olmusumdur sorun ne olabilir. kde de
device bolumunde seri baglanti ve usb lerin URI larini otomatik olarak
secebiliyodunuz fakat paralel port ta bisi secemiyodunuz URI yi kendiniz
yazmak durumunda oluyorsunuz.
sizce sorun ne olabilir.

yardimlariniz icin tesekkurler.

--