[linux-baslangic] Re: Slackware 10 - Belirledigim Sorunlarim

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Mon 05 Jul 2004 - 20:40:48 EEST

;-) Teşekkür ederim. Slackware'de Doruk beyin söylediği gibi loca
te
ayarlarını yapmam yeterliymiş. Daha önce Fedora ve diğer dağı
tımlarda
(hoş; çok fazla dağıtım denemedim ya neyse) MPlayer'ı rahatlı
kla
derleyip çalıştırdım, herhangi bir sorun da yaşamadım. Bu k
ez derleme
sırasında C hatası veriyordu ama bundan sonra bu tarz bir hatada lo
cate
ayarları mutlaka gelecektir. Devamlı deneyim kazandırdığı iç
in Linux'u
daha çok seviyorum.

Ama Linux altında oyun oynamadan da tadına varamayacağım. Şu an
da
gDesklets ile uğraşıyorum. America's Army, Quake, Counter Strike gi
bi
oyunları da oynarsam zaten Windows'u bilgisayarımda tutmayıp 5 GB y
er
kazanmış olacağım.

Ben FC2'yi çok merakla bekliyordum ama sonuçta epey zamandır Linux'
temelden öğrenmeye ve herşeyine hakim olmayı istiyordum. Dağı
tım
içerisinde varlığından haberdar olmadığım yazılım istem
iyorum. (tabii şu
an için bunları tam anlamıyla sağlayabilmiş değilim) Dağı
tımın
kullandığım programlar üzerinde oynamalar yapmasını istemiyor
um.
Çektiğim programı olduğu gibi görmek ve kullanmak istiyorum. Me
sela
GNOME'u.. Slackware bana bunları sağladı. Hala bilmediğim çok ş
ey var..
Örneğin komut satırından pkgtool'un ekranını açmadan pkgtoo
l --list vb
bir komutla yüklü paketlerin listesini almayı hala bilmiyorum. FC'd
eyken
rpm -qa | grep paketadi derdim iş biterdi.

Oyunlar konusunda bana yardımcı olacak varsa ellerinden öperim ;-)
Bu
arada sanırım belli bir penguen çevresi edinmeye başlamış olm
alıyım ki
inceleme vb yazıları yazdığımı biliyorsunuz. Sitem maalesef h
ala
kapalı.. Siteyi kodlama aşaması hala devam ediyor. Kısmetse açı
ldığında
Slackware yazılarıyla güzel bir başlangıç da yaparım. Sağ
lıcakla kalın.. ;-)

Alper KANAT
http://raptiye.org

C.Hakan POLATKAN wrote:

>Merhaba,
>ben Slackware'nin genel anlamda Gentoo'dan daha ogretici oldugunu
>dusunuyorum.
>
>Gentoo'yu kurmak gercekten zevkli ve bilmeyen birisine ogreticidir.
>Fakat kurulum sonrasi Gentoo'nun ogreticilik bakimindan pek bir esprisi
>kalmiyor.
>
>Mesela QuakeIII oynayacaksiniz,
>
># emerge --pretend --verbose quake3-demo
>
>komutu ile gereklilikleri kontrol eder ve indirilecek dosya boyutunu
>gorursunuz.
>
># emerge quake3-demo

> [...]

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin