[linux-baslangic] Re: Slackware 10 - Belirledigim Sorunlarim

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Mon 05 Jul 2004 - 20:01:42 EEST

Merhaba,
ben Slackware'nin genel anlamda Gentoo'dan daha ogretici oldugunu
dusunuyorum.

Gentoo'yu kurmak gercekten zevkli ve bilmeyen birisine ogreticidir.
Fakat kurulum sonrasi Gentoo'nun ogreticilik bakimindan pek bir esprisi
kalmiyor.

Mesela QuakeIII oynayacaksiniz,

# emerge --pretend --verbose quake3-demo

komutu ile gereklilikleri kontrol eder ve indirilecek dosya boyutunu
gorursunuz.

# emerge quake3-demo

komutu ile de oyunu sisteminize indirip, kuruyorsunuz. Daha dogrusu
Gentoo sizin icin butun bunlari yapiyor. Siz bu arada bir fincan kahve
icerken televizyon izleyebiliyor ya da sevgilinizi arayip,
konusabiliyorsunuz. Bu bakimdan gercekten guzel :)

Fakat bazi arkadaslarimiz icin pek uygun oldugunu soyleyemeyecegim.
Ornegin Apler arkadasimiz... (yanlis anlama Alper :) Su asamada
MPlayer'i kurmakta sorun yasiyorsaniz Gentoo size hicbir sey vermez.
Peki neden ?

# emerge mplayer

komutu ile MPlayer'i sisteminize indirdiniz, derlediniz ve kurdunuz.
Daha dogrusu bu isi yine Gentoo yapti. Peki siz ne ogrendiniz ?

Belki Mplayer'i kurdunuz ve DivX film izliyorsunuz fakat hala
sorunun/sorunlarin nasil cozulebilecegi hakkinda bilgi sahibi degilsiniz.

Bu noktada Slackware devreye giriyor. :))

Bir noktayi daha acikliga kavusturayim. Gentoo kullanirken "emerge"
kullanmak zorunda degilsiniz. Bu durumda yine Slackware ya da LFS
mantiginda islerinizi halledebilirsiniz. Fakat boyle olunca daha Gentoo
kullanmanin pek esprisi kalmiyor. (Caglar, sen de kizma tamam mi ? :)

Gentoo bence belli bir seviyeyi asmis arkadaslar tarafindan (mesela
MPlayer'i yuzlerce defa derlemis, yeni bir derlemede ogrenecek birseyi
olmayan ) ya da kurmayi becerebiliyorsa bir masaustu kullanicisi
tarafindan kullanilabilir gozukuyor. Hos ya masaustu kullanicisi neden
Mandrake kullanmiyor ? ;)

Bu arkadaslar "ey Gentoo, bana MPlayer kur" dedigi zaman normal sartlar
altinda suya, sabuna dokunmadan dileklerine ulasirlar. Bazilarimiz icin
hem zaman kazanci (CPU zamani degil, bizim zamanimiz :) hem de kolaylik
demektir.

Konuyu iyice uzattim, artik bitireyim. Alper arkadasimiza da bir not
ilistireyim.

Slackware ile devam edin. RedHat/Fedora ya da Mandrake ile birkac senede
ogreneceginiz seyleri Slackware ile birkac ayda ogreneceksiniz. Durum
boyle olunca "Fedora Incelemeleri"(!) yazmaniza ragmen baslangic
seviyesini asamayan sorulari listeye sormak zorunda kalmayacaksiniz.

Slackware ile isi ogrenin, bundan sonra ciddi ve guzel incelemelerle
bizi aydinlatin.

Hoscakalin.

Not: Yazdiklarimin "bence" oldugunu bir kere daha belirtmek isterim.

--
C.Hakan POLATKAN
--

SULEYMAN AYDIN wrote: > On Sun, 4 Jul 2004 10:35:45 +0300 > Umut <php@kakalak.org> wrote: > >>ALPER> Evet ama FC2'de bu sorun cikarmiyordu ? Bu sekilde yaptigimda >>Mozilla >>ALPER> Installer calisiyordu normalde FC2'de ve Mozilla'nin >>dosyalarini >>... >> >>Ukalalik olmazsa bir tavsiyede bulunayim. >>Ben slackware fanatiklerindenim. pardon, fanatiklerindendim. >> >>ama artik gentoo ile tanistim :) >> >>Kurulumu biraz izdirap, kabul ediyorum. Ama kurulmus bir sistem de >>tadindan yenmiyo be :) > > > soyle desek? > kurulumu biraz 'ogretici.' > > Hatta daha da otesi, windows'un nasil calistigini ogrenmenin de yolu da > linux kurup kullanmak.. Bu arada; slackware 10.un ciktigini sizden > duydum, iyi oldu.. tesekkurler :-) > > [linux34'den bu konuda haber geldi de duymadim mi?] > > Soyle sakin ve vakit buldugum bir zamanda 9.1'den 10'a geceyim bari.. > > suleyman > saydin@anadolu.edu.tr > >>saygilar. >>umut >> >>-- >>This message has been scanned for viruses and >>dangerous content, and is believed to be clean. >> >>--- >>linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin >>http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. >>Bu listeden cikmak icin >><a >> > > href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> > >>tiklayiniz</a> >> > > --- > linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin > http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. > Bu listeden cikmak icin > <a href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a> > >