[linux-baslangic] Re: linuxda usb Qzerinden?= gprs ve xwindow

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 18 Jan 2004 - 21:32:23 EST

    On Mon, 19 Jan 2004 02:21:17 +0200 (EET)
    "ahmetlinux" <ahmetlinux@mynet.com> wrote:

    A> Sayın grup üyelerine iyi günler diliyorum.

     Iyi gunler :)

    A> 2 sorumu yazmak istiyorum
    A>
    A> 1.Redhat 9.0 (kernel vsde değişiklik yapılmamış) makinada usb data
    A> kablosunu linux boot etmeden taktığımda boot initilazing usb ...
    A> safhasında kalıyor dakikalarca beklemeye rağmen. Linux boot etmiş,
    A> Xwindow açılmış makina kullanılıyorken data kablosunu usb girişine
    A> taktığımda ise sistem donup kalıyor(fare imleci de). Data kablosu
    A> takılı değilken Xwindow donanımla ilgili programa baktığımda usb için
    A> Intel ehci-hcd usb- uhci sürücüleri
    A> kullanılıyor gibi bir ifade var.

     Donaniminizi bilmiyorum ancak bu bahsettiginiz durum cekirdek
    icerisinde usb ile ilgili kodlarda hata yapildiginda arada bir karsimiza
    cikiyor. Redhat in guncellemelerini yaptiginizda sorununuzun
    duzelecegini dusunuyorum.

    A>2. Xwindow açılırken bir an ekranda
    A> makinanın bir önceki kullanımından kalmış kötü(karlı) bir görüntü
    A> oluyor ve bundan sonra xwindow açılıyor. Örneğin makinada önce suse
    A> kurmaya başlamışım ama kurulum tamamlanmadan vazgeçmişim. Sonra
    A> redhat kurmuşum. Redhatte xwindow açılırken bu kötü görüntüde Suse
    A> yazısını rahatlıkla görüyorum. Bununsebebi nedir acaba?

     Normalde bu durum "sadece bir onceki goruntunun" gorunmesi ile olur,
    ancak sizde anladigim kadariyla o suse ile ilgili yazi her zaman ayni
    sekilde geliyor. Sanki redhat ve suse ekran kartinizi kullanmak icin
    farkli suruculer kullanmis (ornegin biri daha genel olan vesa/fbdev
    kullanmis olabilir), dolayisiyla birinin biraktigi iz digeri tarafindan
    silinmemistir. Bu durumun sorun yaratacagini zannetmiyorum, bu
    gordugunuz iz, bir uygulama ekran kartinizda o bolgeye ihtiyac
    duydugunda da buyuk ihtimalle temizlenecektir, temizlenmese de sorun
    degil.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>