[linux-baslangic] Re: Verileri Yedekleme

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 11:29:20 EST

    Sorularinizi alakasiz e-mailleri reply ederek baslatmayin.
    Gormediginiz mail headlerlar yuzunden gerek liste arsivinde
    gerekse threaded-view ozelligine sahip posta istemcisi
    kullananlarda hatali yerlerde beliriyor.

    ihtiyaciniz olan anahtar kelimeler:

    zamanlama icin: crontab
    ornek:
    crontab -l mevcut isleri listeler
    crontab -e yeni eklemeye yarar
    man crontab herseyi aciklar

    statik dosya yedekleme icin: rsync
    ornek:
    rsync -e ssh seklinde kullanirsaniz normal sshd uzerinden islemleri halleder, herhangi
    bir program kurmaya gerek kalmaz
    man rsync

    veritabani yedekleme icin yontem:
    a) Veritabani programinizi durdurun, rsync ile yedekleyin tekrar baslatin
    b) Veritabani programinizin yonetim arabirimi ile veritabanini export
    edin (ornek: mysqldump) ve uretilen dosyalari rsync ile yedekleyin
    man mysqldump

    Kolay gelsin
    Saygilar.
    Umut

    esmeryak> merhaba sistemimde suse 8.2 kullanmaktayım 50 tane client bulunuyor ve
    esmeryak> internet paylaşımını linux suse 8.2 ile yapmaktayım.problemime gelince
    esmeryak> clientlerimden bir tanesinde cok onemli bilgilerimi tutuyorum ve surekli
    esmeryak> bu bilgiler guncelleniyor benim yapmak istedigim bu clientimdeki belli bir
    esmeryak> programa ait database leri linux un yardımıyla otomatize bir şekilde linux
    esmeryak> serverime kopyalamak veya yine linuxla bu clientten verileri alıp başka
    esmeryak> daha guvenli bir cliente otomatize olarak yedeklemek windeki zamanlanmış
    esmeryak> gorevler gibi yani.her aksam verileri o clientten alsın ve başka bir
    esmeryak> cliente yedeklesin istiyorum bu yapabilirmiyim. olabilirse ayrıntılı bir
    esmeryak> şekilde anlatırsanız sevinirim yardımlarınız için tesekku ederim
    esmeryak> İyi çalışmalar