[linux-baslangic] Re: make-init-tools

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 11:23:16 EST

    Bildigim kadariyla kerneli modulsuz yaparak herseyi gommek yanlis bir=20
    islem. Cunku kerneli gereksiz yere sisiriyorsunuz ve baz=FD seyleri modul=
    =20
    yapmamak sorunlara yol aciyor. Bunlardan benim bildigim ve yasadigim=20
    sesle ilgili olan seylerin kernele gomulmesi ALSA'nin yeni surumlerinin=20
    cikmasi durumunda patch'lenmesini gerektiriyor. Modul olarak yukleseniz=20
    patch'e falan gerek kalmayacak halbuki.. Ben su anda Fedora Core 1'e=20
    kernel yukleyemedigim icin feci sinir olmus durumdayim. Bunun nedeni de=20
    esasen sesin devamli kisilmasi, sesin bir turlu adam gibi calisamamasi,=20
    kernel acilisinda devamli hata vermesi, USB faremin asiri hizli oynamasi=20
    gibi seyler var. Normal kernelden memnunum su anda icimde devamli 2.6=20
    icin bir durtu var. Kendi basima yapmak istiyorum ustelik.. Ama Fedora=20
    Core 2'yi bekleyip daha sonra yapmak daha dogru gelecekmis gibi geliyor..

    Volkan YAZICI wrote:

    >modul kullanmayacaksaniz sorun yok demektir. yani tum suruculerinizi cek=
    irdeginize gomerseniz, gereksiz eklentileri cikarip kullanacaklarinizi ko=
    yarsaniz sorun olmaz.

    >sahsen ben oyle kullaniyorum 2.6.1'i. hicbir loaded module yok su an.
    >
    >bunun disinda baslangicta 1-2 tane module.dep hatasi alirsiniz, ki bunla=
    r calismanizi pek etkilemez. (cunku bazi script'leri bazi modulleri yukle=
    meye calisacaktir fakat sizde moduller olmadigindan (cunku siz onlari zat=
    en cekirdege gomdunuz) modul yukleme islemi hata verir ama program nispet=
    en sorunsuz calisir...)

    >bunun disinda module-init-tools'u yuklemenizi tavsiye ederim, zaten ufac=
    ik bir dosya, bir diskete kolaylikla yazilir:
    >http://www.ua.kernel.org/pub/linux/utils/kernel/module-init-tools/
    >
    >hatta surada sizin icin guzel bir sey daha buldum:
    >http://kerneltrap.org/node/view/1933/5994#5994
    >
    >iyi calismalar...
    >
    >P.S. yeni yeni kernel hakkinda bilgi edinmeye basladigimdan hatalarim ol=
    acaktir. bilen kisiler duzeltirse cok sevinirim...