[linux-baslangic] Kernel terfi-derleme

---------

From: Cengizhan Kaptan (kaptan@kablonet.com.tr)
Date: Sun 11 Jan 2004 - 13:34:13 EST

    Bir partisyonumda artik emektar denilebilecek Mandrake 8.2 mevcut; dun
    gece estiler ve kernel'i 2.4.18'den 2.4.24'e cikarmaya karar verdim...
    Gerisi bol kahve ve gecen saatler :)
    Diger dagitimlari bilmiyorum ama Mandrake'de kernel derlemeyi bildigimi
    dusunuyordum, islemler ve sorunlar sunlar:

    1-

    -kernel.org'tan indirdigim .bz2 uzantili kernel'i /usr/src/linux altina
    actim
    -sonra make oldconfig ile basladim isleme
    -make dep, make clean bzImage modules
    -make modules_install install ile gerekli her seyi yapip islemi hata
    uyarisi olmadan bitirdim... lilo.conf'u da duzenledim ve guncelledim...
    Bunda da hata yok... Ancak acilirken cd-rom ve net(kablonet) baglantisi
    gidiyor; oldconfig'i eski ayarlara yalnizca yenisi sunulsun diye
    basvuruyorum ancak neden bu sekilde ucup gidiyor? Bu modullerin
    olmadigini da belirtiyor insmod vb yapinca... Ornegin 8139too icin...
    Nerelerde hata yapiyorumdur? Aslinda kendim cozmek icin ugrasmayi
    severim bu yuzden how-to degil de modulleri anlatan genis bir
    dokumantasyon nerede bulabilirim? Yine de en uygunu kernel.org mudur?
    Turkce ya da Ingilizce iyi eser varsa tavsiyelere acigim... Sorun zira
    derlemekte degil de dogru derlemekte cunku :) oldconfig ile make etmeye
    ragmen bu tarz modul yuklenmemesi neden olur?

    2-
    Ilk denedigim metod da patch ile adim adim gitmekti 2.4.19 2.4.20 ta ki
    2.4.24'e kadar...
    Bu asamada da soyle bir sorun oldu
    #bzcat -dc /dizin/dizin/patch-2.4.x.bz2 | patch -p1
    seklindeki komutta ornegin 2.4.19'un COPYRIGHT'i ile 2.4.18'in
    COPYRIGHT'inin cakistigi uyarisini aliyorum ve hangi dosyayi
    kullanacagimi soruyordu, burada kaldim bayagi cesitli denemelerden
    sonra...
    Bu konuda okudugum hicbir belgede bu tarz bir soruna ait yazi
    bulamadim...

    Her turlu yardim/tavsiye icin simdiden tesekkurlerimi sunarim... Bu
    konuda ile dagitimin kendi hazirladigi kernel'a kalmak ve o dagitimin
    bir ustu cikinca eski dagitimin eski kernel'da kalmasi hosuma gitmiyor
    zira...

    Saygilarimla,
    Cengizhan Kaptan

    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part