[linux-baslangic] Re: Kernel terfi-derleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 14 Jan 2004 - 12:08:00 EST

    CK> -kernel.org'tan indirdigim .bz2 uzantili kernel'i /usr/src/linux
    CK> altina actim

     Mandrake'nin araclari vs. ile uyumlu bir cekirdek derlemek isterseniz
    cekirdeginize devfs destegi vermenizi tavsiye ederim. Yok ben gerekli
    ayarlari kendim yapiyorum derseniz tabi ki sart degil.

     Mandrake ile uyumlu olmasini isterseniz, mandrake nin kendi hazirladigi
    cekirdek kaynak kodlarini kullanmanizi tavsiye ederim. Cekirdegin
    src.rpm dosyasinda da goreceginiz gibi "yama bombardimanina" tutulmus
    bir cekirdek kullaniyor, bu yamalarin bazilarini uygulamayi
    isteyebilirsiniz. Bu yuzden tavsiyem en azindan src.rpm le gelen
    yamalari incelemeniz, ya da ugrasmadan mdk nin kendi hazirladigi
    cekirdek kaynakkodlarini kullanmanizdir.

    CK> 2-
    CK> Ilk denedigim metod da patch ile adim adim gitmekti 2.4.19 2.4.20 ta
    CK> ki 2.4.24'e kadar...
    CK> Bu asamada da soyle bir sorun oldu
    CK> #bzcat -dc /dizin/dizin/patch-2.4.x.bz2 | patch -p1
    CK> seklindeki komutta ornegin 2.4.19'un COPYRIGHT'i ile 2.4.18'in
    CK> COPYRIGHT'inin cakistigi uyarisini aliyorum ve hangi dosyayi
    CK> kullanacagimi soruyordu, burada kaldim bayagi cesitli denemelerden
    CK> sonra...

     kernel.org daki 2.4 kararli surum yamalari incremental yamalardir.
    Yani bir onceki surumun uzerine uygulanamli. Ornegin

     patch-2.4.24 yamasi linux-2.4.23 uzerine uygulanmali.

     Indirdiginiz dosyalarda bir sorun olmus olabilir, ya da arada surum
    atlamasi yapiyor olabilirsiniz.

     Bir de, hazir kernel derliyorken, 2.6 yi modulsuz bir denemeye ne
    dersiniz ?

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>