[linux-baslangic] Re: linuxda scandisk

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 05 Jan 2004 - 11:36:35 EST

    "Mustafa BIYIK" <mustafa.biyik@esis.com.tr> wrote:

    MB> Merhabalar,
    MB>
    MB> Ben Mandrake 9.2 kullanıyorum.. Bir defasında PC'yi power
    MB> düğmesinden kapattım şimdi her açılışında dosya sisteminizde
    MB> bozukluklar olabilir diye bir mesaj çıkarıp 5 saniye sayıyor bu 5
    MB> saniye içinde "e" basmamı istiyor. E tuşuna basmama rağmen hiçbir
    MB> işlem yapılmamakta... Sistem açılıyor fakat kapanmıyor.. Saatlerce
    MB> bekliyorum kapanması için fakata sonuç yok yine power düğmesinde
    MB> faydalanıyorum.. sistem gittikçe bozlumaya başladı power düğmesinden
    MB> kapattığım için

     Sisteminizi Mandrake kurulum cd sinden "rescue mode" da acin (ilk
    gelen menude F1 e basin, sonra da resuce yazip enter a basin). Daha
    sonra da mandrake nin kurulu oldugu disk bolumunu fsck.xxx
    /dev/disk_bolumu (burda xxx sizin dosya sistemi tipinizi belirtiyor) ile
    tarama yapip duzeltebildigi hatalari duzeltmesini saglayin.

     Normal kullanimda boyle bir isleme ihtiyac duymamak istiyorsaniz
    dagitiminizi bir gunluklu (journalized) dosya sistemi uzerine (ornegin
    XFS, reiserfs, ext3) kurun.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>