[linux-baslangic] Re: PROGRAM KURULUMU UPDATE VS VS

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 04 Jan 2004 - 19:38:37 EST

    On 04 Jan 2004 02:02:38 +0200
    mrlinux <mrlinux@bonbon.net> wrote:

    M> arkadaşlar bu gün linux kurdum

     Hayirli olsun :)

    M> bi süre araştırma yaptım ilk önce suse9.0 sonrada redhat kurdum
    M> susenin görünümü daha sik geldi ama redhat daha iyi sanirim.

     Aslinda en suratsiz dagitimlarda bile ilgili masaustu ortami / pencere
    yoneticisini calistirdiginizda cok guzel gorunuyor. Dagitimlar guzel
    rotuslar yapiyor tabi ki, ama asil olay programlarda ve temalarda.

     Bu konuda biraz daha arastirma yapma bilgi edinmek icin

     http://seminer.linux.org.tr de seminer notlarinda ki KDE ve GNOME
    seminer notlarina bakin,

     freedesktop.org a bakin (ve oradaki linklere, ornegin benim bu ara
    kullandigim enlightenment'a, xfce ye, fluxbox vs. ye de bakin),

     themes.freshmeat.net

     kde-look.org

     art.gnome.org

     vs. vs.

    M> neyse sorunlarima baslayim
    M> 1 redhatda up2date yapamiyorum yeni sürüm up2datei indirdim fakat
    M> kuramiyorum nasil kurabilirim

     RPM indirdiyseniz root olarak (root olmak icin "su -" komutu kullanip)

     rpm -Uvh dosya_adi

     kullanabilirsiniz. Ama redhat dagitimi yerine Fedora ciktigi icin su an
    up2date kullandiginiz redhat surumu icin calismiyor bile olabilir, bunu
    redhat kullanan arkadaslar daha iyi bilir. Ama eminim ki tavsiyeleri
    "redhat yerine en azindan fedora kurun" olacaktir.

    M> 2 kopete-0.7.4.tar.gz die bisey indirdim msn messenger icin kuramadim
    M> nasil kurabilirim.
    M> 3 mozilla 1.5 indirdim kurdum home dizinine ama menuden internetten
    M> mozillaya tıkladigimda eski surumu aciliyor yeni surumu home
    M> dizininin altinda onun icindeki mozillaya tikladigimda aciliyor fakat
    M> ikinci bi sayfa acmak istedigimde user soruyor bana ne yapmaliyimki
    M> kisayola tikladigimda yeni surum acilsin
    M> 4 bide ben sanirim windows gibi kullanmaya calisiyorum herseyi

     Ben soylemeden soylediginiz icin tesekkur ederim :) Zamanla
    alisacaksiniz ama nasilsa.

     Tavsiyem, en azindandan sisteme alisana kadar, hangi dagitimi
    kullaniyorsaniz, o dagitimin paketlerine sadik kalmak olsun. Ornegin
    Fedora kullaniyorsaniz, fedora rpm leri kullanin(resmi olan/olmayan
    paket siteleri mevcut)

    M> terminaldenmi yapmaliyim eger ondan yapacaksam terminal komutlarini
    M> toplu olarak bulacagim bi yer varmi

     Aslinda neredeyse hic bir seyi (kullandiginiz dagitima gore)
    terminalden yapma zorunlulugunuz yok, ancak bazi insanlar (ben mesela)
    terminal kullanirken daha rahat ediyoruz.

     http://sss.linux.org.tr
     http://seminer.linux.org.tr
     http://lkd.belgeler.org
     http://linux.org.tr/belgeler.php