[linux-baslangic] Re: Başlangıç

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 16:44:51 EST

    On Sun, 29 Feb 2004 07:11:10 +0200
    Mustafa Kılıçaslan <mkilicaslan1962@hotmail.com> wrote:

    MK> Ben çeşitli yollardan aldığım bilgilerle etkilendiğim Linux'u
    MK> bilgisayarıma kurmadan öncedenemek istedim. Bu yüzden Virtual Pc
    MK> programı vasıtasıyla oluşturduğum sanal PC' me Mandrake Linux 9.2
    MK> 'yi Türkçe desteği altında her adıma dikkat ederek kurdum.Kurulumdan
    MK> sonra Linux'u başlattığımda birkaç aşamadan sonra Localhost login
    MK> geliyor bundan sonrasını ne yapmam gerektiğini bilmediğim için devam
    MK> edemiyorum. Defalarca Linux'u tekrar tekrar başlattığım halde orada
    MK> takılıp kalıyorum.Bana yardım lütfen...

     Buyuk ihtimalle aslinda orada takilip kalmiyor, sadece kendisine
    soylendigi kadarini yapiyor. Benim kullandigim linux makinalari da
    actiginizda kendi kendine anca oraya kadar geliyor :)

     Kurulum sirasinda sistemin "X window ile acilmasi" secenegini secmedi
    iseniz, grafik ekranda acmaz. Sisteme "root" olarak girip (yani login
    yazan yere root yazip, parola sordugunda da root un parolasini girip)

     - drakconf ya da mcc

     komutlarindan birini kullanarak X ayarlarinizi tekrardan yapilandirin
    ve acilista grafik ortamin gelmesini saglayin.

     Ayni isi

     - init 5

     komutunu verip grafik ortamda mandrake denetim masasini kullanarak da
    yapabilirsiniz.

     - Ya da sistem acilirken (ornegin linux komutu ile aciliyorsa en
    basta)

     "esc" tusuna basip komut yazabileceginiz yere gecerek (bilgisayariniz
    linux u acmadan, en en once, ilk cikan menu de, ki orasi lilo dur)

     linux 5

     komutunu verip grafik ortama gecebilirsiniz.

     Bu anlattiklarim grafik ortamin calismasi icin. Yok eger sorun grafik
    ortamda ise, kullandiginiz sanal pc yaziliminin "sahte ekran karti" ile
    anlasamiyor demektir. Bu sanal pc icin gerekli suruculeri yuklemeniz
    gerekebilir.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens