[linux-baslangic] Re: suse 9.0 kurulum problemi

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 16:37:57 EST

    On Sat, 28 Feb 2004 02:42:55 +0200
    "tai kuzu" <taipan@haylaz.org> wrote:

    TK> Merhaba
    TK> Suse 9.0 kurulumu daha baslamadan takiliyor.Cd'den boot
    TK> ediyorum.power management vs. gordugum kadariyla butun boot
    TK> opsiyonlarini denedim olmadi."suse 9.0 installation program v1.5"
    TK> gibi bir yerde takiliyor...
    TK>
    TK> sata hd,msi neo2 mobo vs... donanim.ama problemin donanim kaynakli
    TK> oldugunu zannetmiyorum.

     Ayni board u uzun suredir evimde kullaniyorum, bu surede tanisma
    firsati da bulduk.

     Mutlaka BIOS guncellemesi yapin, ve BIOS da "turbo mode" vari
    secenekleri secmeyin. "slow" olarak calissin, gayet guzel calisiyor.

     pnp os - > disable olmali

     Sistemde "Paralel Ata" disk yoksa ide ayarlarinda

     ide-busmaster enable yapin

     sata only secin ve "legacy mode" degil normal modda kullanin.

     Sorun board un uzerindeki ICH5 controller in (hem pata hem sata dan
    sorumludur) temelde sata olmak uzere tasarlanmamis olmasi, sonradan
    sata destegi icin bazi ekler icermesi.

     Dogru ayarlari yaptiginizda hersey gayet guzel calisiyor, iciniz rahat
    olsun.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens