[linux-baslangic] Re: Acil! Disk acilmiyor..!!!

---------

From: Davut Topcan (davut@aysis.com.tr)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 06:24:48 EST

    From: "Gokhan Uye" <gokhan.uye@omurga.com>
    Sent: Tuesday, February 17, 2004 11:58 AM
    > tesekkur ederim Davut Bey. Ancak bir sey daha sormak istiyorum. teorik
    > olarak baya bir okusam da pratik olarak linuxla baya az tecrubem var. ve
    > daha 2 ay oldu linuzla tanisali. O nedenle acimayan bir bilgisayarda (ki
    > boot islemi sirasinda bu atalari aliyorum) verdiginiz komutu nasil ve ne
    > sekilde calistirabilecegim konusunda da biraz aydinlatabilirseniz cok
    > sevinirim. Tesekkurler
    >
    > Gokhan UYE

    Pc açılırken bi yerde durup "Root password enter for Ctrl - D" gibi bişey
    yazıyor olması lazım orda root password'ü girdikten sonra consol'a
    düşersin.. artık aşağıdaki komutları kullanabilirsin.. karşına sorular
    çıkacaktır, genellikle "yes" demen gerekiyor.. :)

    > fsck."file system" /dev/hdaX(?)
    >
    > ex : fsck.ext2 /dev/hda1

     Esenlikler..
    web: http://portled.nogate.org