[linux-baslangic] Re: hostname

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 10 Feb 2004 - 16:49:28 EST

    Levent> "/etc/hosts" ve "/etc/sysconfig/network" dosyaları içinde makine adını
    Levent> buldum. /etc/hosts dosyasındaki makine adını değiştirmem bir fark
    Levent> yaratmadı yada ben anlayamadın. Ama /etc/sysconfig/netvork dosyasında
    Levent> makine adını değiştirince makine adı değişti. Yanlız bu seferde
    Levent> bilgisayar açılırken lpd bad host name gibisinden bir hata veriyor.
    Levent> Sanırım lpd başlatılmıyor. lpd config dosyasını bulmuştum ve gene
    Levent> sanırım makina adı ayarlabması gerekiyor ??????? (gelecek linux 2.0
    Levent> kullanıyorum)
    Levent> şimdidem teşekkürler

    hmm, gelecek linux 2.0 ile ilgili bilgim yok ama bastan soyleseydiniz
    eminim ki birisi size daha net bir cevap verebilirdi.

    /etc/hosts dosyasi isim cozumleme icin kullanilir

    127.0.0.1 localhost
    127.0.0.1 benimbilgisayarim

    diye iki satir olmasi gerekir. lpd config dosyanizdan once localhost
    satirini tekrar yerine yazarak restart edin ve ayni hata mesajini
    verecek mi bir bakin (benimbilgisayarim yerine istediginizi yazin
    ama localhost sabit durmali)

    Saygilar.
    Umut