[linux-baslangic] Re: kitap Tavsiyesi

From: trinitycomu (trinitycomu@yahoo.com)
Date: Mon 16 Aug 2004 - 21:46:47 EEST

Merhabalar,

Ben de bir ay once sizin gibi kitap ariyordum; genelde
deneyimli linux kullanicilari internetteki
dokumanlardan ve howto'lardan yararlanmamiz
gerektigini soyluyorlar ama insanin monitorden okuyup
algilamasiyla, kitaptan algilamasi cok farkli diye
dusunuyorum. Kitaptan okuduklariniz cok daha kalici ve
rahat oluyor. Ben de forumdur, kitapcidir derken en
sonunda iyi bir kitap buldum. Oncelikle Gorkem
Cetin'in Linux İsletim Sistemi kitabini aldim ama
kitaptaki cogu sey linux'ta kurcalayip kendi kendinize
bulabileceginiz seyler. 300 kusur sayfalik kitabin 200
sayfasinda mevcut linux programciklarini ve nasil
kullanildigini anlatmis... O yuzden pek tavsiye
etmiyorum ama zaman sorununuz varsa bu kitabi alip
kullanicilarin bu programlari ve islevlerini daha
erken ogrenmesini saglayabilirsiniz. Bir de Linux
Doktoru var Gorkem Cetin'in soru ve cevaplardan olusan
ama ogretici nitelikte degil. Tavsşye ettigim
kitap ise "Windows Idarecileri icin Linux". Belki
isminde windows gectigi icin ise yaramiyor gibi
gozukebilir ama cok iyi bir kitap. Zaten sizin linux
kuracaginiz kullanicilar da dogustan penguen
degillerdir- bir windows gecmisleri vardir herhalde :)

Baska bir onerim de cayfer.bilkent.edu.tr 'den (adres
buydu sanirim- ama google'da kitabin adini yazarsaniz
bulabilirsiniz) "Kim korkar Linux'tan" kitabini pdf
formatinda indirip fotokopiyle cogaltabilirsiniz. Bu
kitap da unix'i ogretmesine ragmen linux'u komut
satirlarini ogrenmede oldukca ise yariyor. Hem bu yol
cok daha ekonomik olur. Ya da hicbiri tatminkar
gelmediyse belgeler'den toplama dokumanlar derleyip
cogaltabilirsiniz.
Ozetlersem size dort alternatif onerebilirim:
1. Zor ama ogretici bir kitap istiyorsaniz: Kim Korkar
Unix'ten
2. Orta derecede bir kitap: Win Idarecileri icin Linux
3. Kolay bir kitap: Linux İsletim Sistemi (Gorkem
Cetin)
4. Kendi derlediginiz howtolardan ve dokumanlardan
olusan belgeler.

Saygilar.