[linux-baslangic] Re: kitap Tavsiyesi

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 16 Aug 2004 - 22:05:40 EEST

 Merhabalar,

On Monday 16 August 2004 21:46, trinitycomu wrote:
> Ben de bir ay once sizin gibi kitap ariyordum; genelde
> deneyimli linux kullanicilari internetteki
> dokumanlardan ve howto'lardan yararlanmamiz
> gerektigini soyluyorlar ama insanin monitorden okuyup
> algilamasiyla, kitaptan algilamasi cok farkli diye
> dusunuyorum. Kitaptan okuduklariniz cok daha kalici ve
> rahat oluyor. Ben de forumdur, kitapcidir derken en
> sonunda iyi bir kitap buldum. Oncelikle Gorkem
> Cetin'in Linux Isletim Sistemi kitabini aldim ama
> kitaptaki cogu sey linux'ta kurcalayip kendi kendinize
> bulabileceginiz seyler.

 Sizin de bu paragrafin devaminda belirttiginiz uzere kitap sizin gibi
bilgisayar muhendisi adaylari icin kisa zamanda asilabilecek seyleri
ogretiyor olsa da, son kullanicilar icin iyi bir baslangic teskil edecektir
diye dusunuyorum..

 Ayrica belki universitenin bilgi islem dairesi'nde bir takim olusturularak,
son kullanicinin ihtiyaclarina cevap verecek bir belge hazirlamak icin kollar
sivanabilir. Ogrenciler, kendilerine paylastirilan basliklar icin kisa
zamanda bir kac duzeltme ile adam edilecek bilgiler ile donebilirler.

 Bir wiki, bu is icin bicilmis kaftandir diye dusunuyorum, kolay paylasim ve
beraber calisma icin harika bir platform sunuyor kendileri
(http://www.moinmoin.org adresinde yasiordu sanirim fena olmayan bir wiki
implementasyonu, fakat Turkce icin biraz minciklamak gerekiyor, ister ben
minciklarim kurmaya karar verirseniz, isterseniz de daha iyisini arar
bulursunuz).

 Bu bence daha sonra diger bu tip calismalarda kullanilabilecek bir bilgi
tabani ve materyal olusturur. Ayrica kullanicilarin muhtemel sorularina cevap
verebilecek bilgi birikimine sahip bir call center icin de kitle yetismis
olur :) Bu isin kritik noktasi, bence, son kullanicinin ihtiyaclarini
basliklar halinde listeleyecek ve insanlara paylastiracak birisi ki, o kisi
de su anda bu e-postayi okuyordur diye tahmin ediyorum :)

<trinitycomu'ya ozel kisim>
 E-posta listelerinde insanlarin nickleri ile yazmalari biraz nahos
karsilaniyor, endiselenmenize gerek yok, LKD listeleri gercek isimle
yazilabilecek kadar saygin listelerdir :)

 Ayrica universitenizin verdigi e-posta adresini kullanmanizi *ben* ozellikle
rica ediyorum..
</trinitycomu'ya ozel kisim>

 Selamlar.

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - --- linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a>