[linux-baslangic] Re: boot sirasinda metin dosyasi gosterme

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sat 14 Aug 2004 - 11:48:37 EEST

Cuma 13 Ağustos 2004 19:37 sularında, Ergin ALTINTAS şunları yazmıştı:
> Merhaba;
>
> Linux boot ederken x baslayana kadar bir metin dosyasinin icerigini ekranda
> gostermesini istiyorum. Mesela bir lab bilgisayari icin "bilgisayari
> kullanirken sunlari sunlari yapmayiniz", "sigara icmeyiniz felan gibi"
> mesajlar gostermek istiyorum ama diger mesajlarin ekrani kaydirarak benim
> metnimin kaybolmasini istemiyorum lilo nun isi bittikten ve kernel
> yuklendikten sonra benim metin dosyam ekrana yazilsin ve oylece kalsin
> istiyorum - beyazin psikopati gibi olmamistir umarim :) -

Selam,

Bu işi /etc/inittab ile yapabilirsiniz.

Normalde dosya içeriğinin bu konu ile ilgili bölümü şuna benzer:

# Run gettys in standard runlevels
1:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/1
2:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/2
3:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/3
4:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/4
5:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/5
6:2345:respawn:/sbin/mingetty vc/6

Buradaki respawn'ları kbrequest ile değiştirebilir ve klavye dosyasına
init sürecini bekleme durumundan çıkaracak tuş ile ilgili tanımı
girebilirsiniz.
alt keycode 103 = KeyboardSignal
gibi. keycode 103 yerine sizce uygun bir tuşu belirtebilirsiniz.

Bundan sonra yapacağınız göstereceğiniz iletiyi bir dosyaya
yazıp bunu da son çalışan init betiğine (genelde rc.local)
cat ileti.dosyam
gibi bir satır ile eklemektir.

İlk açılışta bu metin gösterilir. Bu metnin sonuna devam
etmek için hangi tuşa basılmasını beklediğinizi belirtmelisiniz.
Bu tuşa basılınca init beklemeden çıkar, normal açılış devam eder.

Ya da,
init süreci sysinit eyleminin bitmesini beklemek zorunda olduğundan,
/etc/inittab dosyasında bir değişiklik yapmadan rc.local'e
ekleyeceğiniz bir betik ile de bu işi yapabilirsiniz.

Her iki yöntemde de ise ileti sadece açılışta bir defalığına gösterilir.
Her konsolun başlangıcında çalışması da mümkün.
/sbin/mingetty yerine sizin yazdığınız bir betiği göstermeniz ve mingetty'yi
sizin betiğinizin çalıştırması gerekli. Bu durumda inittab
dosyasında kbrequest gerekmez. Betiğinizle herhangi bir tuş için
bekleme yapabilirsiniz.

(Ben bunları denemedim ama bildiklerimin ışığında böyle olması gerekir.)

http://belgeler.org/man/man7/man7-boot.html
http://belgeler.org/man/man8/man8-init.html
http://belgeler.org/man/man5/man5-inittab.html
Bunları okuyun, siz belki başka bir yöntem bulabilirsiniz.

Esen kalın,
Nilgün