[linux-baslangic] boot sirasinda metin dosyasi gosterme

From: Ergin ALTINTAS (ealtintas@dho.edu.tr)
Date: Fri 13 Aug 2004 - 19:37:18 EEST

Merhaba;

Linux boot ederken x baslayana kadar bir metin dosyasinin icerigini ekranda
gostermesini istiyorum. Mesela bir lab bilgisayari icin "bilgisayari
kullanirken sunlari sunlari yapmayiniz", "sigara icmeyiniz felan gibi"
mesajlar gostermek istiyorum ama diger mesajlarin ekrani kaydirarak benim
metnimin kaybolmasini istemiyorum lilo nun isi bittikten ve kernel
yuklendikten sonra benim metin dosyam ekrana yazilsin ve oylece kalsin
istiyorum - beyazin psikopati gibi olmamistir umarim :) -

Mesala ikinci bir konsol kendiliginden acilip bu metin orda gostlerilebilir
gibi geliyor bana diger mesajlar da birinci konsoldan akmaya devam eder ama
ikinci konsol aktif oldugundan sadece orasi gorunur isteyen olursa alt-f1 ile
birinci konsola da gecebilir..

Sanirim bunu yapabilmek icin bir modul yazmak ya da kerneli yeniden derlemek
gerekicek, ama emin degilim.

Daha kolay bir yontem olarak. Bir grafik dosyasi hazirlayip mesajari
bootsplash olarak gostermek de mumkun ama benim metin dosyamin icerigi
surekli degismekte o zaman da metin dosyasini otomatik gif vb ye ceviren bir
consol programinin adina ihtiyacim olucak ve pc her reboot veya shutdown
yaptiginda bu programi nasil calistirtabilecegimi bana soylemeniz lazim.

Bir suredir bu konu uzerinde kafa ve parmak yoruyorum google amca da yardimci
olamadi bana. Yol gosterebilirseniz sevinirim.

Saygilar.

--
www.yapay-zeka.org