[linux-baslangic] Re: Debian Sarge ve GRUB sorunu

From: Afsin Taskiran (afsin@taskiran.org)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 19:35:24 EEST

05-08-2004 Perşembe günü saat 16:09 sularında, Cem Cetintas dedi ki:
> Merhabalar,
Merhaba;
> Dun buyuk bir hevesle Debian Sarge'in 13 CD sini de indirip kurmaya basladim.
Mumkunse bu cd leri bana da postalayin :)
> Kurulum sirasinda herhangi bir sorunla karsilasmadim ancak ne yaparsam
> yapayim kurulumdan sonra sistemi boot edemedim. Her denememde acilista GRUB
> Disk Error hatasini aliyorum. Makinamda baska bir isletim sistemi yok ve
> GRUB'i yapilandirirken bootable flag'i on olan bolumu kullanmasi icin
> ayarliyorum. (/dev/hdax seklinde) ancak sonuc degismiyor. Ayni sorunu MBR'ye
> yazdirdigimda da yasiyorum.
Bootable flag kisminin / partition secmeniz yeterli olmali. Bunu
bolumlendirme yaparken ilgili diskinizde ( / bolum ayirdiginiz )
bootable flag acik yapmaniz yeterli olur. Yine de problem cikiyorsa disk
geometrinizle ilgili bir sorun olmasi muhtemel. Mumkunse tum diskleri
silip debian menusunden tekrar olusturmaniz.

iyi calismalar

Afsin Taskiran
Global Forte ataskiran@globalforte.com
IT Consultant