[linux-baslangic] Re: Squid

From: Alper Oguz (alper@aden.biz)
Date: Tue 03 Aug 2004 - 10:18:17 EEST

On Tue, 2004-08-03 at 09:55, Sinan KİNİK wrote:
> Suse 9.0 üzerinde squid 2.5 kullanıyorum. Squid.conf dosyasında
> cache_mem 32 mb cache_dir ufs 750 200 200 değerleri var. Squid'in
> server üzerinde çalışmasında problem yok ama clientler çok
> yavaş bağlanıyorlar internete. Ağ geçidi olarak kullanınca
> problem olmuyo. Acaba sorun neden kaynaklanabilir bilen varmı?
Cok yavas baglaniyorlar derken neyi kastediyorsunuz? Mesela dosya
cektiginizde direkt NAT ile cikarken veya squid ile cikarken arada hiz
farki mi oluyor?

Oncelikle cache_mem'i biraz fazla yuksek tutmussunuz. 2/4 veya cok yogun
bir hattiniz varsa 8 MB gibi bir deger gayet yeterli. Bu bellek sadece
hot object olarak gecen, guncel nesnelerin gecici olarak depolandigi ve
hizli olsun diye ram'in kullanildigi bir bellek.

cache_dir'deki 200 200'e de gerek yok. Standart degerler (16 256) gayet
yeterli. 16 cache_dir'in icindeki dizin sayisi, 256 bu her dizinin
icindeki dizin sayisi. Gerci fazla dizin goz cikarmaz ama sizin
onbelleginiz zaten kucuk.

Ama bu soylediklerim sizin sorununuzla direkt ilgili degil. Biraz daha
bilgi vermeniz gerek. Ozellikle internet hattiniz, kullanici sayiniz ve
squid'in yuklu oldugu makinanin donanimi hakkinda.

kolay gelsin

--
Alper Oguz <alper@aden.biz>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part