[linux-baslangic] Re: Mail,firewall ve proxy server

From: Abdullah GÜNEY (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Mon 02 Aug 2004 - 18:06:53 EEST

Böyle birsey yapmak mumkun. Tum linux surumleri ile yapabilirsiniz. FW icin
iptables ile yapilabilir. Proxy server da benim gordugum linux bu is icin
bicilmis kaptan squid +squidguard ile cok guzel bir webcache proxy
uygulayabilirsiniz. Fetchmail ile baska bir serverdaki maillerinizi ofis
icinde dagitabilirsiniz. Kisaca linuxda yok yoktur. Su yok deseniz bile
mutlaka birileri o isi yapmis ve uygulamistir. Bazi ofislerde bilgisayar
yillarca calistiktan sonra tozdan kaynakli cokmustur. Ama bunun nedeni
kimsenin dokunma ihtiyaci duymamasindan kaynaklidir. Astroya gelince
bilmiyorum ancak iptables ile ilgili guzel bir FW hazirlayabilirsiniz. Daha
net yazarsaniz ve uygulama baslarsaniz daha fazla bilgi verebiliriz.

Kisadan hisse linux ile ilgili her turlu cozum bu listede mevcuttur.

Kolay gelsin.